Eigen domein – hoe doe je dat??

Onder dit kopje zou ik graag een stappenplan plaatsen. Hoe vraag je een eigen domein aan, bij welke host, wat zijn de kosten?

En als dat gebeurd is, hoe zet je dit dan online, wat gebruik je daarvoor?

Ik weet het niet, ik heb geen verstand van dit soort zaken. Maar er zijn vast lezers, bloggers, die dat wel weten.

Steeds meer (voormalige?) webstreepjebloggers stappen over naar een ander weblog. Sommigen willen het direct goed doen en onder eigen domein verder gaan. Maar wie nog nooit eerder met dat bijltje heeft gehakt verzandt in een woud van mogelijkheden en ziet door de bomen het bos niet meer.

Daarom een oproep: Wie wil een eenvoudig stappenplan maken, zodat ik dit hier kan neerzetten?
Het schijnt een fluitje van een cent te zijn, heb ik mij laten vertellen, het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar niet weten hoe, voor de meeste bloggers.

Wie??

UPDATE:

Ik kreeg alvast de volgende linken doorgestuurd:

Eigen domein onder eigendomein? Zie hier. En hier.
8 thoughts on “Eigen domein – hoe doe je dat??

  1. @ Mihai Martoiu Ticu: Jij bent vlot! 🙂 Mijn logje was nog niet droog of je reageerde al!
    Die link lijkt me een hele goeie.
    Ik ben ook voor WordPress, gebruik het ook onder Mijndomein.

  2. Ik ben bij http://www.antagonist.nl gaan kijken omdat mijn vriend daar al jaren zijn zakelijke website heeft staan, het was erg eenvoudig: zoek een vrije naam uit (liefst eentje die google niet herkent, en waar geen parkeerpagina op staat) en binnen een paar uur kan je aan de slag, bij hun is hosting en domein naam in één pakket te regelen… daarna installeer je wordpress op je domein… en vanaf daar ga je verder in het wordpress beheer met het kiezen van je layout, eventueel importeren van je back up van een ander blog, of meerdere blogs… en je kan van start… 😉

  3. Onze bedrijfssite http://www.hausamberg.eu loopt al jaren tot grote tevredenheid bij onze vrienden http://www.nesscis.nl (en ons bedrijf is in Duitsland, het domein een .eu, en de registratie via Luxemburg, maakt allemaal niet uit, er kan heel veel op dat gebied)
    We hebben een tijdje een .de domein gehad voor onze vertalingen maar dat kreeg nauwelijks traffic en hebben we dus weer laten gaan. Dat .de domein liep ook bij Nesscis in Nederland.

  4. Pingback: VERHUISBERICHT – Zoeken en gevonden worden « Uitwijkpost

Bedankt voor je reactie.

