Hoe importeer ik ALLES (teksten) in een nieuw WordPress blog?

Ik zag bij Mack dat hij zijn gehele weblog dat al vanaf 2004 bij web-log had heeft geëxporteerd en vervolgens heeft geïmporteerd in zijn WordPress weblog. Echter alleen de logjes tot dec 2010 zijn in zijn nieuwe blog geïmporteerd.

Aangezien hier veel mensen zijn die hetzelfde hebben gedaan, dus een exportbestand van het oude web-log hebben opgeslagen op de harde schijf, vóórdat web-log de stekker eruit trok, en deze vervolgens hebben geïmporteerd in een nieuw WordPress blog, vraag ik me af of dat bij iedereen wel goed is gegaan.

Ik hoor het graag in de reacties en dus ook wat je kunt doen om het gehele bestand goed te importeren (uiteraard zonder foto’s ed).

9 thoughts on “Hoe importeer ik ALLES (teksten) in een nieuw WordPress blog?

  1. Het is heel eenvoudig bij Word Press staat bij de knop extra, wanneer je daar op klikt het woord “importeren”, wanneer je daar op klikt, kan je je back up erbij zoeken, en dan moet je Word Press even de tijd geven om alles op je nieuwe blog neer te zetten…

    Bij mij was het binnen 10 minuten gelukt, alle 4786 logjes , 22.523 reacties en 152 categorieën zijn meegegaan… dus vanaf mijn allereerste logje, die al uit 2003 stamt…

    Nu heb ik gelezen bij een paar anderen dat het niet goed ging, zij zagen niet gelijk alles, maar hebben het importeren nog een paar keer overgedaan, zonder eerst iets weg te halen… want Word Press herkende volgens hun de blogs die ze al gedaan hadden, en maakte geen dubbele logjes aan…

    Hopelijk heb je hier iets aan… 😉

  2. Bij mij ging het in één keer, en ik vond het vrij vlot verlopen, had zelfs verwacht dat het wel even zou duren… van wat ik bij een paar anderen las, hebben zij het in een paar keer erop gekregen…

  3. Bij mij doet hij maar twee of drie maanden per keer. Dus hij is tien minuten bezig met drie maanden. En soms pakt hij niks. Dus het is wel even een klusje.

    @Blewbird: Maar iedereen wil toch de krant van zijn geboortedag hebben?

    • Eigenaardig Toen ik mijn waslijntjesweblog overzette (alweer een poos geleden) was dat in een vloek en een zucht gebeurd! En dat was ook een jaar of vijf met als hoofdmoot foto’s. Nou-ja, als het maar allemaal maar uiteindelijk wordt overgezet.

    • Het kan zijn dat de server een timeout heeft bij wordpress… ik heb natuurlijk mijn eigen server nu waar ik op draai, dus dat zou nog iets kunnen zijn…

  4. Ik had nog een export uit 2010, het was opgeslagen als een TXT bestand. Ik had mijn weblogberichten geëxporteerd toen web-log.nl in 2010 overging naar Typepad, gelukkig kon ik dit wel importeren bij WordPress als Typepad bestand. Helaas werden er steeds maar 60 tot 70 logjes per keer geïmporteerd, na een tweede poging kwamen daar geen extra logjes meer bij alleen de melding van de logjes die al geïmporteerd waren.

    Daarom heb ik handmatig het export bestand aangepast, steeds het gedeelte weggehaald wat hij al binnen had, opgeslagen onder een nieuwe naam en dan weer het volgende stukje geïmporteerd, dan kwamen er weer een stuk of 70 binnen. Na zo’n 11 keer aanpassen en importeren was het eindelijk binnen.

    Dit waren de logjes van 2005 tot half 2010, nu de overige logjes nog terug zien te krijgen, de rest van 2010 en heel 2011. Maar ja die zal ik dan van Weblog.nl af moeten zien te halen en dat zit er nog even niet in. Ik baal zo dat ik niet nog een keer geëxporteerd heb vlak voor de migratie. Blijkbaar had ik er deze keer meer vertrouwen in dan in 2010…stom stom…

Bedankt voor je reactie.

