Ook al lang geleden geëxporteerde foto’s foetsie…

Volendamse wasjes

Het exporteren en vervolgens importeren van web-log logjes naar en ander weblog heeft toch wat meer ogen en haken dan ik vermoedde. Toen ik lang voor de migratieplannen al besloot mijn weblogs bij web-log te verhuizen naar eigen domein, bleek dat een fluitje van een cent. De vele logjes inclusief vele foto’s werden moeiteloos meegenomen.

Nu blijkt dus dat de teksten er nog staan, op de nieuwe weblogs onder eigen domein, maar de foto’s niet. Die zijn bij het uit de lucht gaan van de webstreepjelogs verdwenen. Dat is dus balen omdat het gaat om fotoweblogs. Vooral voor deze is het vervelend. Vele, vele foto’s staan er, aan mij gestuurd door vele mensen uit alle windstreken van de wereld. Ooit werd het weblog van de maand bij web-log. Er werd een artikel in Esta geplaatst over dit weblog en About Blank besteedde er aandacht aan. En er verschijnt een boek vol met foto’s van waslijntjes. Volgende week neem ik het eerste boek in ontvangst met de foto’s van de vele waslijntjes uit de gehele wereld en veel foto’s komen van mijn weblog.

Erg jammer dat het weblog zelf dus uitgerekend nu voor een groot gedeelte niet zichtbaar is.

Ik hoop en vertrouw erop dat alles straks weer online staat en dat de foto’s dan automatisch weer in het weblog komen te staan ……

15 thoughts on “Ook al lang geleden geëxporteerde foto’s foetsie…

  1. Foto’s werden waarschijnlijk gelinkt en niet fysiek meegenomen.

    Kun je ze niet van web-log afhalen en fysiek op je HDD zetten.

    Altijd backup maken. Zeker van foto’s die je zelf niet hebt!

    • Ja die werden ‘dus’ gelinkt! 😦
      Ik kan ze niet van web-log afhalen want webmetofzonderstreepjelog is niet meer in de lucht. Ik heb het overgrote deel van de foto’s wel op mijn harde schijf, ook een backup, maar alles handmatig terugplaatsen is ondoenlijk. het zijn er zoveel!!

      Ik hoop dat het oude weblog weer online komt en dan zal ik nogmaals ex- en importeren als ze niet vanzelf worden teruggezet.

      • Ook wij zitten met dat probleem Margot. Heel veel foto’s staan er bij ons bij weblog. Om precies te zijn 6 jaar en 8 maanden. Veel hebben we wel op onze eigen externe harde schijven staan, maar alleen het uitzoeken is al een heidens werk. Wat hoort waar bij en we zijn nu de bijbehorende teksten kwijt omdat weblog bijna 6 (zes) weken uit de lucht is. En wat jij schrijft, onderschrijven wij ook: “Alles handmatig terugplaatsen is ondoenlijk, het zijn er zoveel.”
        Daarom wachten we lijdzaam af.
        Eerst zien of weblog überhaupt terug komt en daarna beslissen wat we gaan doen.
        Weblog gebruiken als archief en doorgaan bij Blogspot.
        Of deels logs van weblog overbrengen naar Blogspot en doorgaan bij Blogspot.
        Helaas pindakaas, daar kunnen jij en wij nog niet veel over zeggen.

        O.T. Onze complimenten voor het initiatief van deze “UITWIJKPOST” met alle informatie en lijsten die er op staan. Van ons krijg je een pluim en een tien met een griffel.
        Muchos gracias.
        Saludos
        Albert & Mara

        • Ik heb nog steeds geen duidelijkheid over de mogelijkheid straks, als onze web-logs weer online staan (whenever …) om dan nogmaals een export te doen en deze in de huidige weblogs te importeren. Ik begrijp dat de linken veranderd zijn en ze dus niet vanzelf worden teruggeplaatst. Maar ik hoop dus maar dat het met een export te regelen is.

          Wat ik niet begrijp is waarom dit zo amateuristisch verloopt allemaal. En waarom, nu het zo’n eindeloos verhaal blijkt te worden er niet meer support is vanuit weblog. Alles wat ik hier zet zouden zij toch ook kunnen doen?

          Nouja, we kunnen niets doen dan afwachten, enige indicatie hoe lang het nog zal duren krijg je niet. Weblogs verschijnen en verdwijnen. Ik ga er nog steeds vanuit dat alles uiteindelijk goed komt. En dan niemand zijn teksten en foto’s kwijt is. Op hoop van zegen!

  2. Tja. De bekende valkuil waar iedereen in trapt. Je kan een blog exporteren, maar daarme heb je alleen de HTML. WordPress kan tegenwoordig bij het importeren automatisch de plaatjes ophalen van je oude blog, maar dan moet je oude blog er nog wel zijn en je moet het aanvinken. VKbloggers die alles kwijt zijn, hoeven niet te wanhopen. Ik heb alle blogs van 2005 tm 2011, inclusief plaatjes, beschikbaar in WordPress-formaat. Ze hoeven alleen maar een nieuw blog te starten bij WordPress.com, en ze hebben alles weer terug, inclusief de reacties.

  3. Dat lijkt me niet meer dan logisch, precies wat Knutselsmurf al zegt, je hebt nog steeds te maken met de links naar je eerdere blog… en als die er wel weer is, dan zijn alle links als nog veranderd… 😉

  4. “Nu blijkt dus dat de teksten er nog staan, op de nieuwe weblogs onder eigen domein, maar de foto’s niet.”

    Ik heb uiteraard regelmatig een beack up gemaakt maar daar heb ik dus ook helemaal niets aan.
    Zolang de foto`s niet online zijn kun je er naar fluiten.
    Ik ben overigens wel van plan om terug te keren naar weblog want ik heb nog 100 euro van ze tegoed.
    Ik doe al ruim een jaar moeite om dat geld terug te krijgen mee niks hoor…..
    ik hoop niet dat ik daar ook naar fluiten kan.

      • ja wellicht moet ik dat maar doen.
        Ik las net een verontrustend bericht bij weblog

        Wij gaan volledig in de onderhoudsmodus om de nog resterende mediabestanden op te halen. Helaas is Typepad niet in staat ons al jullie plaatjes, foto’s, bestanden, videos en geluidsbestanden aan te leveren. Wij zijn al 5 weken bestand voor bestand alles aan het downloaden, maar dat is niet genoeg. Omdat Typepad vanaf morgen alles van Web-log.nl van hun servers wil gaan verwijderen trekken wij nog één keer alles uit de kast.

        Omdat zij niet in een keer alles offline kunnen halen, laten wij dit proces lopen totdat wij alles hebben. Dit zijn ruim 48.000 afbeeldingen en andere bestanden. Ik verwacht dat wij daar rond de 24 uur voor nodig hebben.”

        Met andere woorden als je na vandaag geen compleet weblog hebt krijg je het ook niet meer.

        Als dat maar niet betekent dat ze er genoegen mee nemen dat straks talloze afbeeldingen verloren gaan! Dan kunnen ze een volksopstand verwachten van de vele fotobloggers!

  5. Zelf gebruik ik ook vaak foto’s in mijn logjes, de webspace/fotoalbum optie van web-log heb ik nooit gebruikt, juist om de reden dat je dan te afhankelijk wordt van deze aanbieder. Zoals nu dus ook wel blijkt… Ik gebruik al vele jaren Photobucket om mijn foto’s te parkeren voor gebruik op mijn weblog, ik heb al twee Photobucket accounts. Bij een export wordt de html van de logjes met de verwijzingen naar de foto’s netjes meegenomen. Ik moet er natuurlijk niet aan denken dat Photobucket misschien op zou houden te bestaan want dan heb ik wel een probleem. Maar tot nu toe bestaan ze al heel lang en is het een stabiele fotosite gebleken. Maar een levenslange garantie heb je natuurlijk nergens. 😉

    Ik heb ook enkele Photobucket accounts gehad en veel gebruik van gemaakt. Tot het me eenvoudiger leek de foto’s van web-log zelf gebruik te maken. Ook bleek dat een account toch was verdwenen, hoe het precies zat weet ik niet, maar het kan dus wel dat Photobucket het laat afweten.

Bedankt voor je reactie.

