Reactiemogelijkheid op web-log helpdesk weer gesloten – een alternatief

Tussen 6 en 10 oktober werden de vele web-loggers in het ongewisse gelaten over de (eventuele) voortgang van de migratie van hun weblogs. Daarna kwam er weer een update op 10 oktober, en er kon waarachtig gereageerd worden! Op de eerste tien, vijftien reacties reageerde Coen inhoudelijk. Daarna hield het op en op 12 oktober werd de mogelijkheid tot reageren weer afgesloten.

Ik denk dat er juist behoefte is met elkaar van gedachte te wisselen en van anderen te horen of zij wel hun weblog kunnen bereiken en kunnen inloggen.

Ik vind het geen stijl dat er op deze communistische, autoritaire manier wordt omgegaan met de vele bloggers die maar zitten te wachten, zonder de zekerheid te hebben dat hun weblog ooit nog weer online komt. Al was het maar om de content te exporteren naar waar ze inmiddels naar zijn verhuisd – zie de vele nieuwe weblogadressen in de lijst op dit weblog.

Veel mensen zijn ook op zoek naar de uitwijkadressen van de hun bekende weblogs, niet iedereen weet van de mogelijkheid deze hier te plaatsen en terug te vinden.

Daarom, geef het door aan iedere voormalige web-logger, zet het in de zijkolom van je weblog, twitter het, Facebook het, roep het rond!

En schrijf hieronder wat je bij web-log helpdesk niet kwijt kunt. Ga je gang. Maak van je hart geen moordkuil, spuw je gal, lucht je hart, geef adviezen, en geef je nieuwe weblogadres door.

 

UPDATE: Er is weer een mogelijkheid bij weblog: De Klaagmuur

12 thoughts on “Reactiemogelijkheid op web-log helpdesk weer gesloten – een alternatief

  1. Pffff wat moet ik nog zeggen… Ik heb (had) een betaald account. Daardoor kon ik meerdere weblogs aan 1 account koppelen. Ik had er dus 4. Ergens op inteernet heb ik iets gevonden dat lijkt op een gedeelte van mijn oude wweblog. Het heeft de naam van het ene en een gedeelte van berichten van een andeer weblog zijn er ook aan toegevoegd. Maar… alles door elkaar heen. Van de twee andere weblogs is geen spoor te vinden en op vragen wordt door weblog niet gereageerd. Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dan webloggers zich moeten verenigen en desnoods een collectieve claim neerleggen bij de eigenaar van weblog. Als de blackberry drie dagen uit e lucht is dan staan de media er bol van. Dat al bijna 2 maanden 400 000 mensen geen toegang meer hebben tot hun blog lees je (bijna) nergens. Ik wil mijn berichten terug en ik heb ik goed vertrouwen een dur account genomen en heb dus mijn informatie toevertrouwd aan weblog. Heb ik als klant dan geen rechten?

  2. Ik was blij eindelijk eens te kunnen reageren op weblog en heb dat dan ook meteen gedaan
    Ik vind het schandalig hoe het er aan toe gaat op weblog
    Ik denk wel dat het ooit nog goed komt met mijn weblog
    maar dat is meer de hoop die ik heb denk ik
    Maar goed…ik ben deze site tegen gekomen en dacht meteen wauww dat is een goed initiatief zeg!!
    bij deze nog maar een keer…
    wij zijn verhuist van:
    http://www.kopfotoenzo.web-log.nl naar
    http://www.kopfotoenzo.blogspot.com

  3. Het gaat niet om zeuren. Veel mensen gebruikten hun (vaak betaalde) weblog beroepsmatig en zijn ernstig gedupeerd. Anderen hebben hun ziel en zaligheid in hun weblog gelegd. Ik vind dat daar wel met iets meer zorg mocht worden worden omgesprongen en nu wat meer duidelijkheid en informatie over mag komen. Zoals The5Oaks zegt: dit is een aanbieder met klanten. Die aanbieder komt zijn beloftes niet na (één dag het weblog uit de lucht) en poeiert z’n klanten af met: laat maar een ticket aanmaken.
    In ieder geval moet er een mogelijkheid zijn met elkaar in contact te komen, ook als het gaat om schadeclaims. En dat kan bij web-log niet, maar hier en bij Jeroen Mirck wel.

  4. Vandaag kon ik in 1 van mijn weblogs komen. Alle berichten stonden er en ik heb een export naar de harde schijf kunnen maken. Foto’s en dergelijke waren er nog niet, maar met dat weblog is dat niet zo’n ramp.

Bedankt voor je reactie.

