Goed nieuws

Na al het geklaag is er nu wat mij betreft goed nieuws. Het waslijntjesweblog is weer online. Ik kreeg bericht van Coen naar aanleiding van mijn vragen daarover. Hoe ik moest inloggen was me nog niet bekend want ik zie geen link naar een admin pagina. Van een ander weblog ontving ik eerder wel een link waar ik kon inloggen en zo kwam ik op de pagina waar ik gebruiksnaam en wachtwoord kon invullen. Maar helaas … het wachtwoord werd niet geaccepteerd. Toevallig had ik net gelezen op de klaagmuur dat je dan eenvoudig een nieuwe aanvraagt en deze dan nog ontvangt ook!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik vroeg een nieuw wachtwoord aan en ik ontving een link waar ik een nieuw kon aanmaken. Dat deed ik, en voilà, ik kon in het dashboard. Na eerst een minder hyper thema te hebben gekozen, snel gekeken hoe ik een export kon maken en dat gedaan. Snel de import gemaakt naar het nieuwe waslijntjesweblog en snel gekeken of de vele foto’s, want daar ging het om, meegekomen waren. (Je weet maar nooit wanneer het oude weblog weer offline zou zijn). En ja … verdomd! Ze stonden er!! Hiep-hiep hoera! Dus ik hoef niet handmatig alle foto’s over te zetten. Nu maar hopen dat het oude blog online blijft …

Wel bleek dat alle oude logjes er nu dubbel instonden, maar dat betekent even 25 paginas van logjes doorvlooien en de dubbelen eruit halen. Daar ben ik nu mee bezig.  Misschien was de ex- en import niet eens nodig (gezien de nu dubbele logjes – allen met foto’s), maar het is mij allemaal acrabadabra, dus liever dubbel dan niets!

Er ontbreken nog wel foto’s, maar dat heb ik aan mijzelf te danken. Ik heb die foto’s verwijderd van het oude blog, waarom weet ik niet eens meer, en weg is weg. Wist ik veel. Niet getreurd want deze chaoot heeft haar waslijntjes foto’s keurig op orde in mappen en dat zelfs ook nog eens gebackupt! Wat dacht u daar van?!  😉  Dus de ontbrekende foto’s zet ik er eigenhandig weer op. Voorlopig is mijn weblog binnenkort weer compleet, ik hoop dat het zo blijft en dat alle andere weblogs zeer binnenkort ook weer online staan.

Hoop doet leven!

11 thoughts on “Goed nieuws

  1. Shit zeg, als dit al als positief opgevat moet worden, dan kun je nagaan wat het negatieve is. Ik wil straks in één keer een goede export kunnen maken hoor! Foto’s moeten meekomen en geen gezeur met dubbele logjes.

    • Mogelijk kwamen die dubbele logjes doordat ik iets niet goed heb gedaan hoor, dat weet ik niet. Het was ern kwestie van per pagina alle dubbelen aanvinken en afserveren.

    • Ook denk ik dat er niets gebeurt als je geen ticket aan laat maken. Ik zie bij jou nog de weblog pagina, dus er is daar nog geen voortgang. Geef dat even door. Het zou best kunnen dat ze nu alleen aan de slag gaan voor weblogs waarvan ze zeker weten dat die nog gebruikt worden en waar de eigenaren op zitten te wachten.

  2. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want als ik weblog mail krijg ik een standaard lul verhaal terug!!!!!

    ik kan niet inloggen dus,nieuw wachtwoord aangevraagd

    in die mail zit een link om een nieuw wachtwoord aan te maken maar…nu komt het….als ik mijn nieuwe wachtwoord in wil vullen dan verdwijnt de bevestigingsknop…en nu???

    • Heb je het al in een andere browser geprobeerd? Ik gebruik Chrome en had hier geen probleem mee.
      Rare problemen allemaal. Ik kon geen logje maken. Dat werd gewoon niet geplaatst.

        • Je download Chrome: http://www.google.com/chrome?hl=nl
          En klikt daarna het icoontje van Chrome op je scherm. De verschillende browsers kun je gewoon naast elkaar gebruiken. Ik gebruik IE, Firefox en Chrome. Als er een ‘moeilijk’doet open ik de andere. je kunt ze ook gelijktijdig geopend hebben. Heel gemakkelijk eigenlijk.

          Het is overigens ook zo dat wat het ene moment wel lukt, het volgende moment niet lukt of andersom. Dat geven ze ook aan bij weblog, zolang de migratie nog niet voltooid is kan het vriezen en kan het dooien. Ik kon nu weer wel een logje maken, ik bedoel maar….

    • O dit wil ik ook meteen even kwijt:

      Ik mailde weblog met deze vraag:

      ik kan niet inloggen dus,nieuw wachtwoord aangevraagd

      in die mail zit een link om een nieuw wachtwoord aan te maken maar…nu komt het….als ik mijn nieuwe wachtwoord in wil vullen dan verdwijnt de bevestigingsknop…en nu???

      En kreeg dit antwoord:

      Dat kan kloppen, zolang het migratieproces nog loopt kan er van alles wel werken of niet…. dit is helaas iets waarop wij geen invloed hebben.

      De spelende problemen wisselen per moment en per blog maar moeten gaandeweg opgelost worden om de afronding van de migratie te kunnen realiseren.

      Je bent dus afhankelijk van ‘geluk’; als je op een gegevens moment iets probeert en het lukt dan heb je geluk… lukt het niet dan kun je het op een later tijdstip nog eens proberen.

      het is toch om te kotsen zo ondertussen!!

      wat is dit nou voor gelul!!

      Iedereen kan inloggen!!!
      Ik kan al weken niet meer inloggen!!
      ga nou niet aankomen met het standaard verhaal
      want dat lukt nou juist niet!!
      stelletje robots
      Het enigste wat ik wil is een log plaatsen zodat ik een ieder kan laten weten dat ik ben verhuist
      want deze puinzooi komt me nu echt m,n keel uit!!

Bedankt voor je reactie.

