En dan … is er opeens weer nieuws van Coen!

Onderstaande mail ontving ik van Coen, ik neem aan dat iedereen die heeft ontvangen.

Als deze e-mail niet goed wordt weergegeven klik dan hier voor de online versie.
Voeg info@service.weblog.nl toe als veilige afzender, dan werken de linkjes meteen.
Weblog.nl
Beste Weblogger,Zoals je hebt begrepen is de migratie naar Weblog.nl niet goed verlopen en dat trekken wij ons als Sanoma Media erg aan.

Na een hectische periode met veel technische problemen kunnen wij melden dat op dit moment bijna alle weblogs gemigreerd zijn. Alle berichten, reacties en afbeeldingen zijn dus ook bij ons aanwezig, maar een deel wordt niet of nog niet juist getoond. Dit kunnen wij technisch niet altijd goed verifiëren. Daarom willen we je graag een paar vragen stelllen om te inventariseren hoe jouw blog er voor staat. Aan de hand van jouw antwoorden kunnen wij actie ondernemen.

Naast het juist tonen van jouw blog is het belangrijk dat er weer voldoende bezoekers naar jouw blog komen. We zullen er de komende tijd zoveel mogelijk aan doen om het verkeer naar je weblog te herstellen. Dit houdt bijvoorbeeld in dat wij de vindbaarheid door zoekmachines zullen optimaliseren.

Klik op de onderstaande knop om de vragen over je weblog te beantwoorden.

Doe mee aan de enquête

Met vriendelijke groet,

Coen Wesselman
Product Manager Weblog.nl

8 thoughts on “En dan … is er opeens weer nieuws van Coen!

  1. Ik heb hem ook gehad inderdaad. Ingevuld, hopelijk doen ze er iets mee, maar ik denk dat weblog voor mij toch echt einde verhaal is. En dat heeft meer te maken met de communicatie en klantenservice dan met de “mislukte” migratie. Bij de mensen die wel blijven hangen hebben ze denk ik heel wat vertrouwen terug te winnen. Hopelijk is deze migratie snel definitief voorbij.

    • Dat er van alles fout is gegaan is misschien verwijtbaar, maar dat er vervolgens niet voldoende is gecommuniceerd en de bloggers in het ongewisse werden gelaten of werden afgescheept met antwoorden op een vervelend toontje is laakbaar. En dat is precies waarom de meeste mensen geen animo zullen vertonen terug te gaan naar weblog. Geen vertrouwen meer.
      Wat mij betreft, mijn waslijntjesweblog was al naar eigen domein, ik wilde dat alles online kwam vanwege de foto’s. En dat is in orde. Wat mij betreft ben ik er klaar mee, maar ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die nog een appeltje te schillen hebben met Sanoma.

  2. Ik heb de email ook gehad en ingevuld. Ik heb bij bijzonderheden op gezet dat ik mijn oude weblog onmiddelijk gaat verwijderen zodra ik kan inloggen,,ik kan trouwens ook niet meer bij klaagmuur komen. Ik ben er helemaal klaar mee met weblog!

    Groet GJ,

    • Ja de klaagmuur is ontoegankelijk gemaakt: ‘ your account has been suspended….’
      Schofterig. Zeker vanwege de ingediende klachten bij Sanoma. Ik dacht vandaag nog: zal ik al die reacties even kopiëren en opslaan? Maar wie wil kan nog steeds zijn klacht indienen, zie logje hieronder.
      Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er nog iemand is die doorgaat met zijn oude weblog.

  3. Artmus, ze vertellen het er niet bij, maar inloggen doe je hier: http://www.weblog.nl/inloggen/
    Je logt in met je oude gebruikersnaam en je zult dan zien dat je oude wachtwoord niet wordt herkend. Die moet je dan opnieuw opvragen, dwz, je moet een nieuw aanmaken als je een mail hebt ontvangen met een linkt waar je op klikt.
    Zo ging het bij mij althans.

  4. Fijn zo’n vragenlijst. Vul ik dus in met in de reactie:

    J.B. van Rongen, Okt-31 20:50 (CET):
    Ontbrekende berichten: Julie denken inmiddels de zaak onder controle te hebben. Fijn, help me dan snel. Op mijn blog mrooijer.weblog.nl ontbreken nog zo’n 650 berichten met hun afbeeldingen. En er staan er maar 27 on-line.

    Groet, Jan van Rongen

    Nou dan komt Melody met haar bekende reacties:

    Melody, Nov-01 00:23 (CET):
    Hallo Jan

    Dat denken we niet…. de migratie is nog gaande en helaas moet je dus nog geduld hebben. Ontbrekende content wordt gaandeweg toegevoegd.

    Groet

    Melody
    Weblog.nl helpdesk

    Ze denken dus niet dat ze de zaak onder controle hebben. Of toch? Want Coen zei iets anders. Dus mail ik maar terug ….

    Dag Melody

    Oh, is de migratie nog gaande en moet ik “dus nog geduld hebben”? Nou ik las toch echt iets anders, nl. dat bijna alle weblogs gemigreerd zijn en dat jullie van de overige logs extra info willen hebben. Ik weet niet hoe jij dit bericht van Coen leest:

    Na een hectische periode met veel technische problemen kunnen wij melden dat op dit moment bijna alle weblogs gemigreerd zijn. Alle berichten, reacties en afbeeldingen zijn dus ook bij ons aanwezig, maar een deel wordt niet of nog niet juist getoond. Dit kunnen wij technisch niet altijd goed verifiëren. Daarom willen we je graag een paar vragen stelllen om te inventariseren hoe jouw blog er voor staat. Aan de hand van jouw antwoorden kunnen wij actie ondernemen.

    Ik zie dat als een vraag om informatie. Bij mij ontbreekt het merendeel, dat wilden jullie toch inventariseren? Ik geef jullie die informatie. Logisch toch dat ik daarna vraag wat jullie gaan doen?

    Jan van Rongen

    Zal hopelijk vervolgd worden ….

  5. Van mijn ene, dagelijkse blog is alles van februari 2005 t/m 16 mei 2011 nog steeds in de mist, alleen 17 mei 2011 t/m 22 augustus 2011 is zichtbaar.
    Van mijn andere zijn van de ca. 300 blogs maar 4 zichtbaar – ook vanaf begin 2005, sommige hebben maanden research gekost en vooral de reacties die aanvullende info gaven mis ik. De originele info heb ik nog wel, maar daar kan nu niemand op reageren: ik krijg vaak reacties op oude blogs, van mensen die daar per trefwoord komen…
    Op de beide ingevulde formulieren verwacht ik eigenlijk al niet meer dat er ooit antwoord komt, gezien het functioneren van de help(?)desk.
    Blijkbaar hebben ze de bijbehorende e-mail adressen wel, de enquetes kwam daar wel binnen.
    Het is vandaag dag 71 van de migratie.

Bedankt voor je reactie.

