Weblog fail : bij wie werkt het NIET naar behoren?

Annemarie had het idee de weblogs die niet naar behoren functioneren te inventariseren. Omdat dat item, net als de vorige ‘Klaagmuren’  ongetwijfeld zal worden verwijderd, lijkt het me een goed idee als ik dit hier ook doe:

Zet in je reactie je weblog en wat er nog aan schort, en wat je hebt gedaan (ticket aan laten maken) en wat het resultaat is.

Annemarie: Ik citeer uit de laatste update: ‘ Na een hectische periode met veel technische problemen kunnen wij melden dat op dit moment bijna alle weblogs gemigreerd zijn.’

Zullen we eens gaan iventariseren hoeveel mensen niet bij de gelukkigen horen? Volgens mij zijn dat meer dan ze ons willen doen geloven.

Dus bij deze: Bij wie werkt de weblog niet naar behoren?

1… bij mij niet! http://uithofjes.web-log.nl

wie volgt?

Henk Algra:

2… Bij mij ook niet, met geen mogelijkheid, ondanks vele pogingen.

Ook is er nog steeds een aantal jaren blogwerk zoek.

Zie ook: http://henk50.wordpress.com/2011/11/01/sanomedia-en-de-dode-mus/

Dit zijn de eerste twee, de rest graag in de reacties.

47 thoughts on “Weblog fail : bij wie werkt het NIET naar behoren?

  1. Bij mij werkt het ook niet; ik kan niet inloggen, niet met het oude wachtwoord en ook niet met het nieuwe. Bovendien word ik nu overstelpt met mailtjes, de een na de ander, of ik dit en deze reactie wil verifiëren maar ik kan er helemaal niet in. En die stroom van mailtjes gaat maar door.
    Voormalig weblog: http://theresesatelier.web-log.nl

    • Bij mijn werkt het niet.
      Van de vier zijn er twee “samengevoegd en is dus een rommeltje. Klein aantal berichten en alles door elkaar. Heb inmiddels wel een wachtwoord voor 1 van d 4 maar kan in het beheersgedeelte niets uitrichten. Als ik de lay-put wil wijzigen krijg ik gelijk een bericht dat ik de max toegestane ruime al heb verbruikt (zonder ook maar 1 letter te typen).

      Twee andere weblogs zijn nog spoorloos……

      Kortom: WAARDELOOS

  2. Ik denk dat niemand via media bij zijn of haar foto’s kan komen.
    Volgens mij zijn bij niemand de categorien meeverhuisd.

    Daarnaast 1 weblog 197 van de 197 berichten, soms wat verminkt.
    Bij een ander weblog maar 42 van de 1400 berichten verhuisd.

    Bij beide kan ik in het beheer, kan ik een ander thema kiezen en zelfs wachtworden en andere instellingen wijzigen. Een dag later wordt zoiets weer teruggezet. Dus nog vrij nutteloos om daar tijd in te steken.

    • Aanvulling: na via een ticket een nieuw wachtwoord aangevraagd te hebben kan ik nu zowaar in het dashboard komen van http://www.ine1149.weblog.nl. Bericht plaatsen lukt, maar iets wijzigen/aanpassen lukt met geen mogelijkheid. Zo krijgt ik het maar niet voor elkaar om van die ‘samenvattingen’ af te komen. Ik wil gewoon weer mijn hele bericht kunnen lezen! Iemand eem idee?
      Verder kwam ik er achter dat er toch wel heel veel (oude) berichten zijn verdwenen.

      • Je kunt voorlopig al jouw berichten hieronder lezen:
        http://ine1149.weblog.nl/author/ine1149/
        Verder moet je al jouw berichten na lopen daar in de tekst tekens staan, xe4=ä, xf6=ö, xfc=ü, xe9=é,xe9xe9=éé enz.
        Voorbeeld: Gleitschirm verfxe4ngt sich in Tragseilen
        Dit geldt voor alle pagina’s vanaf het begin.
        Het kan zijn dat het nog automatisch hersteld wordt, maar anders heb je nog uren werk met het aanpassen.
        Ik heb vannacht en vandaag wel alles voor de tweede keer aangepast voor: http://rjbakker.weblog.nl/
        Lees verder–>> Is bij iedereen aan de orde…

  3. Volgens Weblog werken bijna alle Blogs probleemloos?? Maar kennen jullie zo iemand??? Ik ken alleen maar Blogs die het niet of bijna niet doen….
    Kunnen we geen Poll krijgen wanneer we denken dat de stekker eruit gaat.??? Want dat gaat gebeuren, zeker weten…

  4. Bij mij zijn maar 59 berichten van de meer dan 1000 zichtbaar. Daarbij staan reacties die niet op dat bericht slaan. Via firefox kan ik wel inloggen en heb zelf 1 berichtje kunnen plaatsen, maar dat is nu weer verdwenen.
    Het vervelendste is dat ik veel dingen ook niet in Google ‘in cache’ kan terugvinden.
    Een paar dagen geleden een enquete gekregen of ik van plan ben bij weblog te blijven. tja, wat zeg je dan…?

  5. Bij mijn http://www.balkonsmetwasgoed.weblog.nl werkt het niet goed.
    Ik kan wel inloggen. Ik heb hiervoor een nieuw wachtwoord aangevraagd omdat het oude niet meer werkte. Tot dusver heb ik kunnen constateren dat er geen foto’s vanaf de computer kunnen worden geplaatst. Fotos van URL wel maar deze worden niet verkleind. De instellingen in Media heb ik daarvoor aangepast, maar die hebben geen invloed. In het thema kan ik de header niet aanpassen.Voor zover ik heb kunnen zien zijn de foto’s wel allen in het weblog. helemaal zeker weet ik het niet want ik heb er zelf een aantal verwijderd (niet wetende dat ze vanuit het oude weblog werden doorgelinkt)

    Van een ander weblog http://www.catsinwindows.weblog.nl kan ik inloggen met inlogcode die ik heb ontvangen, het enige weblog waarvan ik een mail heb ontvangen. Dit weblog is in het engels in tegenstelling tot balkonsmetwasgoed. Hier kan ik ook de header niet aanpassen.Foto’s plaatsen is niet mogelijk, zowel vanaf de pc als van URL niet. De foto’s zijn meegekomen. Ik kan ook inloggen na het aanvragen van een nieuw wachtwoord.

    Twee andere weblogs wil kunnen deleten, maar ik kan er niet inloggen. Ik zal het met verschillende e-mailadressen proberen.

  6. Eerst kon ik 20 blogs achterhalen, daarna een paar dagen een paar honderd (na het bericht dat bijna alle blogs geëmigreerd waren). Dan denk je: de klus is bijna geklaard, nu zijn de problemen over. Inmiddels alweer een paar dagen totaal onbereikbaar.

    Web-log lijkt steeds meer op een drenkeling die af en toe nét het hoofd boven water kan houden maar nu bezig is te verdrinken.

    De berichten van web-log zélf zijn voor mij inmiddels ongeloofwaardig geworden.

  7. http://jokezelf.weblog.nl, Ik kan er niet in, want het systeem herkent mijn wachtwoord niet. Ik mis bijna een jaar aan blogjes (want er staat wel wat online, maar dat schiet na een paar pagina’s over van april 2011 naar juni 2010 en als ik een nieuwe wachtwoord aanvraag, krijg ik een resetlink. Klik ik daar op, dan worden de veldjes waar je je inlognaam en een nieuw wachtwoord in zou moeten zetten, in beslag genomen door een tekst die wijst op hoe je een wachtwoord moet aanmaken. De tekst staat er gewoon overheen en mijn tekst kan er niet ingetypt worden. Mailtjes dat het niet werkt, worden beantwoord met; probeer eens een andere browser, of haal je cookies op je pc weg. En dat helpt ook allemaal niet. Die andere browser (Mozilla firefox doet helemaal niks) en de cookies weghalen heeft geen effect, Iemand ideeën?

    • Ik heb geen idee, Joke, het is me allemaal veel te ingewikkeld en te klant-onvriendelijk voor de gemiddelde gebruiker. Als we als bloggers ook nog van dit type hobbels moeten nemen zinkt de moed me bij web-log helemaal in de schoenen. Ik vrees zo langzamerhand dat ik mijn vooruit betaalde abonnementsgeld terug moet vorderen en stil in een hoekje moet gaan zitten afwachten of er van mijn oude verhalen misschien nog iets boven water komt.

      Sanomedia heeft een flinke flater geslagen. Dingen kunnen fout lopen, zeker met zo’n complexe operatie, maar de communicatie is ver beneden peil. Van zo’n groot bedrijf zou je anders mogen verwachten.

  8. Hoi Joke
    ik had hetzelfde probleem van de tekst over het vakje. Met Google Chome is dit opgelost. Dus die browser heb ik even geinstalleerd zodat ik kon inloggen

    Deze tip stond ook op de oorspronkelijke klaagmuur, daarom is het zo jammer dat die is weggehaald

  9. Ik heb geen verstand van IT zaken en ook niet van de technische kant van weblog, laat ik dat voorop stellen. Maar als ik al deze berichten hier en hier – http://www.weblog.nl/2011/11/02/klagen-mag/ lees, komt het op mij over dat er aan het begin van de migratie, alle data door elkaar is gegooid. Niet alleen alle grafische bestanden uit de weblogs maar de logjes zelf ook allemaal op één grote hoop. En dat ze nu driftig aan het uitzoeken zijn wat bij wat hoort.
    Mijn idee is dat het nooit lukt. Op een gegeven moment wordt de migratie voor beëindigd verklaard en veel mensen zitten dan met verminkte weblogs. Die ook nog eens niet te exporteren zijn.
    Ik hoop dat ik het mis heb, maar hier lijkt het wel op.

    • Zo erg is het niet, ik heb mijn site (De) Papegaaienman na opnieuw aanmaken van categorieën en opnieuw indelen van de logs naar deze, gewoon verder kunnen ontwikkelen met widgets, ging weken zonder problemen, echter vanaf 19 oktober zijn die widgets al 3 keer verwijderd, dus ik wacht nu met het aanmaken, verder heb ik twee keer alle logs moeten ontdoen van rare tekens zoals xc3xab wat op de plek van ë was beland enz…
      Ik ben dus wel tijdelijk overgegaan naar een wordpress.com variatie, exporteren ging probleemloos en een back-up van de widgets had ik.

  10. Ik kan wel inloggen, moedig probeerde ik allerlei aan te passen, ik begon met de taal, ja het lukte! dan wilde ik de lay out veranderen, ja het lukte!, toen nog proberen of ik ook een zijbalk kon plaatsen, nee het lukte (¯へ¯) niet, Gelukspoppetje? veranderde ik in Gelukspoppetje, dagelijkse beslommeringen van een gewone vrouw, eerst lukte het, maar kom ik nu op mijn site staat er weer gelukspoppetje?

    Ik probeerde nog wat zaken te veranderen, maar helaas alles schiet weer in de oudemodes, mijn taal staat ook weer op `engels. Ik geef het eerst maar op, het is ook echt zoeken, alles staat door elkaar, het is net of alles gehusseld is, ik zou ook graag een goede uitleg willen hebben, zodat je stukje voor stukje alles kunt aanpassen. Ach wat een flater, ik wil mijn teksten en plaatjes terug!!

    (¯へ¯)

  11. Mijn weblog is dus nog helemaal verdwenen http://www.zwanies.weblog.nl kom iedere keer op het startscherm van weblog terug. Ook inloggen is onmogelijk, met google chroom niet ,met een andere browser niet . Het enige commentaar wat ik heb gekregen dat er i.d. een probleem bestaat met mijn weblog . Ben nu een maand tickets aan het invullen en het enige antwoord wat ik krijg is dat mijn ww in mijn spambox zou zitten , nou nee hoor, de andere antwoorden komen wel in mijn inbox en jullie snappen het al in de spambox zit niks ! het is om hopeloos van te worden , Hebben meer aan een eerlijk antwoord dan dit ergelijke gedoe !

        • Je gaat naar: http://www.archive.org/web/web.php vult daar jouw oude web-log adres in dus met streepje.
          Daarna klik je op Take Me Back.
          Je krijgt dan een kalender met de maanden en blauwe datum, je klikt op bijvoorbeeld een blauwe data in december.
          Via het front en/of de Categorieën kun je dan je oude berichten bekijken, mis je iets op jouw nieuwe site dan kun je dit via de bron van deze site (Beeld—Bron) zoeken op titel log of zin uit die log, de gehele inhoud kopiëren in bijvoorbeeld een Word document en daarna plakken in ontbrekende logs of eventueel nieuwe logs.
          Zo heb ik mijn site weer kunnen aanvullen wat tekst en foto’s betreft(geldt alleen als je de foto’s host).
          Ik ben inmiddels dus wel voor mijn beide sites naar wordpress.com al of niet tijdelijk.

          • Geachte uitwijkpost via de categorieën is alles tot de aangeklikte datum te vinden, dus je bent wel afhankelijk van de datum, dus pak de datum die het dichtst bij deze tijd 2011 ligt.
            Ik heb al mijn berichten opnieuw kunnen indelen m.b.v. deze categorieën daar in het dashboard deze vaak ook verkeerd bij de berichten stonden.
            Je moet natuurlijk wel in het verleden categorieën hebben gehad op de oude web-log.
            De eerst gegeven pagina geeft natuurlijk maar een paar berichten zoals bij een gewone weblog.
            Hier als voorbeeld: http://web.archive.org/web/20091231064052/http://rjbakker.web-log.nl/ staan rechts mijn categorieën, klik je op Estrilda’s en vinken dan krijg je een nieuwe pagina met alle berichten horende daarbij..

  12. En ook hier een niet werkende blog (www.mikadroom.weblog.nl). Ik kan niet inloggen. Heb ook nog geen formele mail gekregen met nieuw wachtwoord. Als ik mijn wachtwoord ´vergeten´ aanvraag, kan ik wel een nieuw wachtwoord invoeren, maar nergens bevestigen of er komt heleboel tekst overheen te staan.

    Ook op de aangemaakte ticket hierover krijg ik maar geen reactie (en ook geen reactie op het verzoek op reactie via een 2e ticket…. ).

    Ga de rest van de avond eens gebruiken om een ander blog aan te maken via blogspot.nl… ZUCHT…

  13. Zoals ik al per ongeluk bij “bij wie werkt het WEL” heb gemeld is er op mijn beide blogs resp. maar 1 en 3 procent van de geplaatste inhoud te zien. Maar óók constateer ik, dat op het blog waarop ik nog NOOIT spam-reacties had gehad, ik nu al een aantal spammers heb moeten weggooien! Een gelukkige bijkomstigheid van het moeten modereren van reacties, wat ik niet zelf had ingesteld, omdat ik helemaal niet meer in mijn account kon komen…

  14. Van mijn weblog (http://annabasnewyork.weblog.nl/) zijn op dit moment slechts 7 berichten beschikbaar, van meer dan 250 berichten geplaatst sinds 2007. Diverse emails naar de helpdesk, enquetes invullen, nogmaals een ticket aanmaken: het heeft niet geholpen. Ik krijg alleen maar algemene mailtjes dat het allemaal wel goed komt, maar ik begin de hoop te verliezen. Ik ben inmiddels ergens anders gaan bloggen, maar zou het heel jammer vinden als mijn oude berichten nooit meer terecht zouden komen!

  15. Even wellicht wat off-topic;
    Weblog is weer een nieuwe fase van mis communiceren ingeslagen, werd eerst mijn onlangs geopende, wie zijn weblog is 100%, gewoonweg verwijderd, zoals het er nu uitziet hebben het hele denkmee gedeelte verwijderd, omdat ik daar een nieuwe poging had gedaan een positivo post te plaatsen, waar ik dan wel eerst afgaf op het gebeuren dat ze weer items verwijderen.
    Maar ja, het kan natuurlijk ook gewoonweg weer een bug zijn hè? 😉

    • Een selectieve bug dan ….. Er zit daar een overijverig persoon met een rood potloodje.
      Maakt niet uit. Inmiddels weten veel mensen de weg naar hier te vinden. Het zorgt alleen voor NOG minder vertrouwen en nog meer weglopers bij weblog.

  16. ebna.weblog.nl is nog steeds leeg. Op 1 oktober kon ik een berichtje plaatsen dat ik verhuisd was.
    Daarna is er niets meer gebeurd, geen enkel logje is teruggekomen…
    Fijne prestatie van Sanoma. Mooi fiasco van het streepjesweblog.

  17. Bij mijn sites: http://rjbakker.weblog.nl/ en http://goffini.weblog.n werkt het archief niet meer en mijn kalender, dit sinds 15 januari 2012, diverse tickets verstuurd, werden vaak gesloten.
    Verder heb ik geconstateerd dat nieuw geplaatste berichten alleen zichtbaar zijn voor ingelogde webloggers.
    Er zit momenteel een vertraging van bijna 10 uur met het tonen, van de week waren er berichten van drie dagen niet zichtbaar.
    Problemen houden niet op….

Bedankt voor je reactie.

