Bericht van helpdesk weblog

Dit bericht ontving ik vanochtend in mijn mailbox naar aanleiding van het aanmaken door mij van een ticket. Aangezien het algemene informatie betreft zet ik het hier neer.

Medewerker, Nov-21 09:04 (CET):

Goedemorgen,

Op dit moment lopen er herimports die alle weblogs opnieuw importeren. Mogelijk is jouw weblog al opnieuw geïmporteerd en zijn alle berichten terug geplaatst. Dit houd tevens in dat je weblog weer online staat. Kijk op http://[plaats hier je weblognaam].weblog.nl.

Het kan nog zijn dat er afbeeldingen ontbreken, deze lopen achter en zullen later verschijnen. Dit geldt niet voor afbeeldingen van externe diensten zoals Photobucket, Flickr, Picasa e.d.

Wij zijn ook weblogs tegen gekomen waar een deel van de berichten dubbel zijn ingeladen. Dit komt omdat deze al dubbel voorkwamen in de exportbestanden. Dit komt omdat deze bestaat uit een bestand van alle inhoud die voor 24 mei jl. geplaatst is en uit een bestand van alles wat na 24 mei jl. geplaatst is. Berichten die na 24 mei gewijzigd zijn heeft het systeem aangemerkt als nieuw. Deze zijn twee maal geëxporteerd en zullen ook verschillen.

Er zijn veel meldingen gemaakt van spam reacties op de weblogs. Om dit te voorkomen hebben wij CAPTCHA geactiveerd voor alle weblogs. Wij zijn geen voorstander van deze oplossing, maar voor dit moment is dit de enige haalbare oplossing zonder alle reacties uit te schakelen.

#Dit is een antwoord op een groep van tickets die hetzelfde probleem gemeld hebben. Sluit het antwoord niet 100% aan bij de vraag die je gesteld hebt dan bieden wij daar onze excuses voor aan.#

Met vriendelijke groet,

UWP/Margo

UPDATE: Inmiddels is er een update van Coen, te lezen in de pagina: Laatste nieuws omtrent de migratie.

10 thoughts on “Bericht van helpdesk weblog

  1. Klopt, had ik ook vanochtend, en sloot 20% aan op mijn ticket, dus 80% onbeantwoord.
    Dat is gemakkelijke manier van afsluiten van tickets, ruimt lekker op.
    Heb voorlopig ook even geen fut om weer een ticket aan te maken, wacht wel af.
    Het klopt wel dat ik nu alle artikelen heb, maar ik tast nog steeds in het duister of wat wel en niet kan/mag qua opmaak.
    Zucht…

  2. Er zijn veel meldingen gemaakt van spam reacties op de weblogs. Om dit te voorkomen hebben wij CAPTCHA geactiveerd voor alle weblogs. Wij zijn geen voorstander van deze oplossing, maar voor dit moment is dit de enige haalbare oplossing zonder alle reacties uit te schakelen.

    Het ziet er naar uit dat ze dus geen extra geld willen uitgeven voor Askimet. Wate een armoedig zooitje.

  3. Bergrijpelijk denk ik. Weblog.nl loopt vast in de meldingen en heeft haar zaken nog lang niet op orde. Dus dan maar een bulkmail om een berg meldingen te kunnen afsluiten. Dan sluiten ze meteen veel meldingen af van mensen die het toch al compleet hebben opgegeven en niet meer terugkomen.

    Zelf had ik vervelende ervaringen met het weghalen van spam. Dwz netjes in het beheer als spam aangemeld en in de prullenbak gekieperd. Daarna prullenbak geleegd en hoppa daar waren alle spamracties weer direct terug onder de berichten. Een week later hetzelfde liedje. Ben daar dus maar mee gestopt. Bij mij zijn nog steeds maar enkele berichten verhuisd. Eigenlijk een gelukkie want dan zit er ook niet zoveel spam onder. 🙂

    Bij mij (en op de meeste andere weblogs) nog geen enkele categorie gezien. Volgende en vorige zie ik ook bij geen weblog. Foto’s gaan hoe dan ook een probleem worden. Die had ik met eigen namen in eigen mappen gezet. Als er al een foto terugkomt, dan gaat dat niet meer zo gebeuren. Mappen aanmaken binnen weblog.nl op WP lijkt net als binnen wordpress.com niet meer mogelijk. In het gunstigste geval verwacht ik dat over 1 jaar de verhuizing van mijn weblog voor 50% mislukt zal zijn. Nu is het voor ruim 90% mislukt, omdat er 1300 van de 1370 berichten ontbreken.

    • Hallo Ximaar, ik tik nu even ‘blind’ in, aangezien het vanavond onmogelijk is weblog.nl te bereiken, laat staan wat te doen of na te kijken.

      Vwb je spam, je kunt toch moderatie aanzetten, dan ziet niemand ze tot jij ze af- of goedkeurt, ik meen dat ik dit aan heb staan.

      Vwb je foto’s, daar moet ook wat op te vinden zijn, ik denk dat als je in staat bent om een export te doen van je Blog berichten je daarna met bijv Wordpad ofzo in staat moet zijn om met find/replace alle paden op te zoeken en te veranderen naar wat jij wilt.
      Daarna alle berichten verwijderen en importeren, en je afbeeldingen moet lijkt me weer werken, toch?

      Vwb categorieën, weet je het zeker? Ik had ze samen met mijn artikelen in september, alleen moest ik helemaal naar beneden scrollen, moet ik trouwens nog steeds, ze staan reversed zeg maar, belachelijk, maar goed ze zijn er, tenminste wel bij mij, kijk nog eens…

      Aantal berichten zou ook goed moeten komen, sterker nog, je krijgt er (net als ik) zelf meer dan je had!
      Ik las vanmiddag de helpdesk mededeling, en jawel hoor, dubbelen!
      Ik denk dat ze dat doen zodat ik net als de rest ook nog pissiger wordt, omdat ik al eerder al mijn artikelen terug had, gedeelde frustratie is halve frustratie is de slogan nu, dus niks manueel zoals ze riepen, gewoon op de hoop, zodat iedereen nu gewoon problemen heeft met zijn artikelen, jippie!
      Maar zoals ik al zei, ze komen terug, want mijn eigen weblog (heb er 2) heeft nu ipv 10, nu alle berichten + X dubbelen…

      Succes!
      Leo.

      • @Leo: Moderatie aanzetten heeft geen nut meer, deze spam is binnengekomen op 25 september een gaat niet meer weg / keert steeds terug. Daarbij heb ik moderatie liever uit. Het komt er op neer dat ik iedereen die voor het eerst komt (en omdat het systeem wat dat betreft leeg is is dat dus iedereen) moet goedkeuren. Dat terwijl ik regelmatig niet in het beheer kan.

        M’n hele weblog opent overigens al een paar dagen niet meer. Maar ook als ik iets aan of uit zet in het beheer, zoals moderatie, dan staat dat een paar uur of een paar dagen later weer zoals het eerder was. Zwaar onbetrouwbaar dus.

        Die foto’s is een heel andere verhaal. Dat werden absolute linken, omdat Typepad (en WP overigens ook) dat graag willen. Op mijn oude website had ik alles relatief. Dan hoef je bijna niets aan te passen. Nu dus wel in 1000 berichten een 2 tot 10 linken. Daar valt weinig aan te automatiseren. Ik moet daarnaast ook mijn linken in m’n zelfgemaakte fotoalbums aanpassen, omdat die ook allemaal van plek veranderen en nog een deel van de fotolinken staat op Googlemaps met interactieve kaarten die naar web-log.nl verwijzen. Ik ben dus niet blij met dat minnetje er uit. Er wordt wel doorverwezen maar niet tot op foto/bestandsniveau. Die minnen moeten dus uiteindelijk overal weggehaald worden. Ga ik niet meer doen, dan pas ik net zo makkelijk meer van het pad aan en daarmee alles naar wordpress.com, die lijkt me in elk geval betrouwbaarder.

        Ik had dus voor mijn foto’s zelfgemaakte html-pagina’s. Die kan je binnen in wordpress.com of weblog niet meer uploaden. Ik kan ze wel opnieuw maken. WordPress.com heeft ook het voordeel dat je in 1x een serie foto’s kan uploaden, bij Typepad wilde dat niet werken en bij de nieuwe weblog heb ik het nog niet bekeken. Met een eigen domein zal het iets minder werk zijn, maar dan nog blijven er flink wat linkaanpassingen nodig.

        Maar hoed dan ik verwacht niet dat weblog mijn fotoverwijsprobleem gaat meenemen.

  4. WordPress ( de software ) plaatst alle afbeeldingen in de upload directory, en je hebt de optie om die te onderverdelen in jaar en maand subdirectories. Maar het maakt weinig uit waar het plaatje staat, omdat je het beheert via de media-library. Elk plaatje wordt daarin behandeld als een post. Dat is weer makkelijk, omdat je dan in de media-library kan zien in welke publicatie je de afbeelding gebruikt hebt en omdat je thumbnails te zien krijgt. Het zou helemaal mooi zijn als je er ook een categorie aan kon koppelen, maar dat is niet standaard ( hoewel het met een plugin zou kunnen )

    VKblog stond ook het gebruik van subdirectories toe, en daar heb ik de VKblog-importer op moeten aanpassen. Ik ben benieuwd wat Weblog er van bakt, als ze klaar zijn.

  5. Ik was weer even hoopvol gestemd. Een aantal malen geprobeerd in te loggen. Nee dus. Reactie van de helpdesk: het lukt niet omdat de migratie nog aan de gang is. Was ik weer blij met een dode mus?

  6. weblog werkt in mijn geval 0% vanaf vandaag dus nee, ik ben niet tevreden….

    maar gaat het nog wel werken is de vraag….
    zonder daarbij een zwartkijker te willen zijn, denk ik…..

    weblog medewerkers stop er maar mee, het is knudde, het was knudde, en het zal wel knudde blijven ook…..

    ene grote knoeiboel….

    jammer van al di emensen die zo met hart en ziel aan het bloggen waren….

  7. Leuk dat er schot in de zaak zit maar kan wel inloggen maar een bericht publiceren kan dus niet.

    Ben niet geautoriseerd hier voor, meldt je dit bij de helpdesk krijg je een standaard copy/paste antwoord terug.

    Ben blij dat ik het een en ander heb kunnen importeren in mijn wordpress blog.

    Mijn weblog (queenfan.weblog.nl) kan ik nu al bijna een week niet updaten, moe wordt ik er van.

  8. Wat een stelletje knoeiers zijn het toch. Eerlijk, zo veel elementaire fouten heb ik zelden gezien. Mijn weblog is inmiddels herladen, en ik heb een export gemaakt. Bij het herladen zijn tenminste de volgende fouten gemaakt (dat is wat ik in een ochtendje export al gezien heb):

    (1) berichten die er al stonden zijn niet eerst weggegooid. Ik heb dus 77 dubbelen.
    (2) de tekenset is onjuist geconverteerd. Dat was de eerste keer ook al zo, kennelijk zijn ze vergeten Typerpad te vertellen dat de vorige site utf-8 was
    (3) interne links zijn fout. Een link naar een ouder bericht is (bijv) ../2010/11/bericht.html in typepad, maar WordPress is op jaarbasis ingericht, dus wordt …/2011/bericht.html
    (4) afbeeldingen worden geïmporteerd naar een plek waar je er zelf niet meer bij kunt. Ze horen onder media te staan.
    (5) reacties die onder de verkeerde berichten hangen…
    (6) als je op de titel van een bericht klink, wordt er een soort zoekfunctie geactiveerd. Dat is natuurlijk heel inefficient, maar voor dubbele entries krijg je dan ook gewoon de dubbele entries te zien. En soms werkt het helemaal niet. Is waarschijnlijk gerelateerd aan punt (3).

    Ik ga lekker door op http://www.mrooijer.nl; mij zien ze echt niet meer terug,

Bedankt voor je reactie.

