Al bijna driehonderd uitgeweken ex- @webstreepjelog -gers in onze lijst

Het zijn er 293 om precies te zijn en de lijst groeit nog per dag. Van webstreepjelog komt sporadisch een berichtje los, een veelal nietszeggend berichtje. De laatste is van afgelopen maandag:

De herimport van de weblogs is klaar. Die van de afbeeldingen en mediabestanden nog niet. Vanaf dit moment gaan wij ons richten op het verbeteren van de functionaliteiten en designs.

Dit stond op Facebook, op Twitter stond stond het er nog korter op.

Het herimporteren van de weblogs is afgerond. De import van afbeeldingen en mediabestanden nog niet.

Op de website van weblog in het geheel niets! Verder geen uitleg. Wat gebeurt er met de mediabestanden en de foto’s? Worden die even onder in de la geschoven? Wat zijn de problemen nu nog? Wat kunnen we verwachten, binnen welke termijn?

Vragen, vragen,vragen, maar antwoorden komen er niet. Zie ook de vele reacties in de stukjes hieronder, iedereen heeft vragen. Ook vragen over terugbetalingen worden niet beantwoord. Het lijkt er een beetje op dat ze denken: Ze (de webloggers) kunnen ons toch niets. Des te meer reden zou ik denken, om ze links te laten liggen. Bij zo’n club wil ik niet horen. Op de topic Klagen mag op de weblogsite is de laatste twee weken ook weinig te lezen. We zijn een beetje uitgeklaagd denk ik. We willen nu wel eens dat alle weblogs inclusief alle bijbehorende bestanden in goede orde online komen en dat de weblogs te beheren zijn.  Ik heb geen verstand van IT maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een normale gang van zaken is.

We zijn, ook al zijn we uitgeweken naar WordPress en andere aanbieders, toch afhankelijk van die club. We willen onze weblogs online  omdat we willen exporteren. Ik vraag me af hoeveel mensen er nog geduldig wachten en met weblog verder willen. Ooit.  En waarom?

Op dit moment is mijn weblog balkonsmetwasgoed ontoegankelijk. Deze tekst staat op een wit scherm:

The site you have requested is not installed properly. Please contact the system administrator.

Als ik wil inloggen zie ik dit:

Je probeert toegang te krijgen tot het “Weblog.nl” dashboard, maar je hebt momenteel onvoldoende rechten op deze site. Als je denkt dat je toegang moet hebben op het “Weblog.nl” dashboard, neem dan contact op met je netwerk admin.

Als je per ongeluk op dit scherm terechtgekomen bent en je dacht één van je eigen sites te bezoeken, hier zijn enkele snelkoppelingen die je kunnen helpen de weg te vinden.

Jouw sites

Ga naar Dashbord | Bekijk site

Klik ik dan op Ga naar Dashboard, dan gebeurt er … niets. Klik ik op Bekijk site evenmin.

Ik heb begrepen dat dit regelmatig zo is bij iedereen. Een paar dagen terug kon ik het dashboard nog bereiken maar dat was van korte duur.

En zo gaat het maar door….

13 thoughts on “Al bijna driehonderd uitgeweken ex- @webstreepjelog -gers in onze lijst

  1. Het is me gelukkig eindelijk gelukt om exports te maken van mijn Blog, jazekers, exports!

    Dit heb ik gedaan omdat de 1e import op de één of andere manier ergens ophield.
    Ik heb dus eerst een volledig import gedaan, maar die ging dus fout op de artikelen.
    Toen de berichten allemaal verwijderd, en alleen de berichten geïmporteerd, dit ging snel en goed.

    Overigens heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt mijn plaatjes ed op mijn eigen domein te hosten ipv afhankelijk te zijn van anderen, Wordpad, find&replace van het pad met de jpg’s, en kees is klaar! 🙂

    Dus eenieder die eindelijk toegang heeft/krijgt, 2 x exporteren, of evt nog meer, en selectieve onderdelen in een apart export bestand zetten, altijd handig!
    Groet, ennu, nu weer verder met ontdubbelen 😦
    Leo.

  2. Je/het rouwproces duurt wel erg lang….

    Een ieder kan zien dat weblog een dood paard is, je mag verder sjorren hoor, maar zonde van de energie….

    • Tja, wat zal ik zeggen, voordat de migratie begon had ik een goede ‘relatie’ met Coen en Melody, en kon ik nog gewoon dingen vragen, en kreeg ik ook een antwoord waar ik wat mee kon.
      Dat krediet is zo goed als op, maar ja, ik had, zeker voor mijn wijkblog een hele mooie positie verworven bij Google.
      En voor zover bij mij bekend kan je bijv de Pageranking ed niet meenemen voor Blog, omdat het eigenlijk een vorm van subdomain is zeg maar.
      Dus de deur staat nog wel op een micrometer 😉

    • Ik heb potdomme een NIEUW weblog , dus een niet-gemuteerd web-log. Na een tijdje af en toe te hebben gewerkt, is het nu plotseling niet goed geïnstalleerd? ONZIN. FLAUWEKUL, BEDROG. Dit vind ik HELEMAAL NIET LEUK.

  3. == Al bijna driehonderd uitgeweken ex- @webstreepjelog -gers in onze lijst ==
    Schiet aardig op. Nu nog even alle 300 aanmelden bij OBA en je hebt heel weblog niet meer nodig.

    • @Aad en hieronder @Gruttepier: Ik spreek hier even voor mezelf omdat ik het een begrijpelijke vraag vind en toch denk dat het iets anders zit.

      Oba dragen ik en mijn collega een warm hard toe. We zijn allebei lid en in de rechterkolom staat van meet af aan het doorklikbare logo van Oba. We hebben in de afgelopen periode ook wel wat keren specifiek op Oba gewezen.

      Maar Oba is toch duidelijk iets anders en mensen moeten daar wat ons betreft zich daar zelf aan melden.

      Deze website is opgezet voor zoekgeraakte webminloggers. Dwz als er naar de oude naam gezocht wordt, dan loopt men via Google of dergelijke vast op het oude web-log, dat nu nog altijd voor de helft (en in het begin voor bijna 100%) van de tijd een foutmelding geeft of in het geheel niet toont. Oud webminloggers konden en kunnen niet in het beheer komen om aan te geven waar ze nu bloggen en dat is de reden voor deze website. Niet meer en niet minder.

      En in het begin had dat veel meer nut als nu. Maar nog steeds beginnen (pas na 3 maanden) moegewachte webloggers iets nieuws bij bijvoorbeeld blogspot of wordpress.

      Bij Oba is die verhuis/verwijsservice er niet. Ik heb wel eens contact gehad met Oba om daar bijvoorbeeld een verhuislijst van oud-Vkbloggers in op te nemen. Dus hun nummer en oude naam met daarachter hun nieuwe plek. Kan feitelijk voor alle ex-Vkbloggers ook zonder aanmelden. Net als hier doe je niet meer dan wat google met zijn zoekresultaten doet, maar dan wat gerichter.

      Maar die behoefte was er niet. Het VKblog werkte duidelijk anders. Echte blognamen koos men niet, feitelijk kreeg men een nummer in een weblogforum en vaak waren die nummers niet bekend bij de bezoekers. VKblogs stonden dan ook uiterst beroerd gepositioneerd binnen zoekmachines als Google. VKbloggers moesten het van binnen het VKblog hebben of van Volkskrantlezers die op VKblog klikten. Als je nu zoektermen opgeeft verschijnen er nog regelmatig web-log-artikelen, maar geen VKblog-artikelen.

  4. Tsja, moet ik me nog druk maken? Probleem is dat je dat toch doet als je eigenlijk tegen beter weten in nog een keer tegen beter weten in probeert of je bij je web-log kunt komen. Vandaag dus weer helemaal noppes.
    Sanomedia Digital is voor mij inmiddels echt ongeloofwaardig geworden. Dat ligt nog niet eens zozeer aan het rampenplan van het overzetten van A naar B. Het ligt aan de volstrekt knullige communicatie. Als een modern bedrijf zó communiceert verdienen ze idd die koude douche van Radar. Ik zal Radar daar nog een keer aan herinneren…
    In ieder geval wil ik al mijn oude bestanden en foto-albums terug en mijn geld terug. Alleen als ik zeker weet dat web-log foutloos werkt kan ik nog overwegen om terug te gaan.

    • Ja Henk50, helemaal mee eens.
      Ook ik heb heel duidelijk bij Radar aangegeven waarom deze toko een ijskoude douche verdient.
      Ben bang dat wij dat voor niets hebben gedaan, als ik zie wat sommige andere koude douches zijn, en hoeveel mensen daarvan de dupe zijn…
      Kan maar 1 reden zijn waarom het niet geplaatst wordt, belangenverstrengeling, Sanoma zit in meer dan we met z’n allen kunnen bevroeden.
      Ben bang dat wij, en nog een paar alleen ronddolen met onze lans op ons paard vechtende tegen de communicatie molens…
      Ik hoop dat je snel je gegevens op kunt halen,
      Groet,
      Leo.

  5. Dacht dat alles terug was op mijn beide blogs, maar sinds een paar dagen zie ik helemaal niets behalve deze tekst:

    The site you have requested is not installed properly. Please contact the system administrator.

    Volgens weblog zijn er mee bezig (eh al meer dan 3 maanden, en de laatste update is al veel te lang geleden)…

    • Ach nee hè, jij ook al, om kots van te worden.
      Ik heb dit ook een tijdje gehad.
      Dit zou volgens de hellupdesk liggen aan het feit dat het systeem instabiel is gedurende de werkzaamheden.
      Gelul van een dronken aardbei natuurlijk, je hebt rechten of niet.
      Ik beb door blijven gaan met tickets en tweets te sturen, die vallen op denk/vermoed ik, vooral als je hastags als #fail #weblog ea gebruikt.
      Plots daarna kon ik op mijn Blog, en heb ik direct een paar exports gemaakt.
      Het is momenteel vooral het 1e lijn gejibberjabber waar ik me aan stoor, gewoon eerlijk zijn en zeggen wat er aan de hand is, toch?
      Succes!
      Leo.

  6. Het schandaal wordt hoe langer hoe groter!
    Op de topic: klagen mag, wordt geen reactie meer gegeven. Waar eigenlijk wel?
    Is er nog iemand die een antwoord krijgt op z’n vragen??

  7. Ik heb potdomme een NIEUW weblog , dus een niet-gemuteerd web-log. Na een tijdje af en toe te hebben gewerkt, is het nu plotseling niet goed geïnstalleerd? ONZIN. FLAUWEKUL, BEDROG. Dit vind ik HELEMAAL NIET LEUK.

    De mutaties van webstreepjelog naar webzonderstreepjelog en vrijwel alle Vkblogs lijkt me een FLOP. Het lijkt me ook vanzelfsprekend om toe te geven dat er een puinzooi van is gemaakt. Excuses in deze zijn zelfs geen pleisters op de wondes.

Bedankt voor je reactie.

