De limit is bereikt @webstreepjelog

De reactie die Clara Legêne kreeg op haar klachtenbrieven aan Sanoma zijn voor mij de limit:

Ik plak ‘m hieronder even, hij staat bij Jeroen Mirck.

clara legêne Says: 
December 7th, 2011 at 16:38

Nou, let op.
Ik stuurde a raison van 7 euro een aangetekende brief naar Sanoma Media, met bijlagen plus een verzoek tot schadevergoeding. Geen reactie.

Stuurde opnieuw a raison van 7 euro dezelfde aangetekende brief naar Sanoma media, nu met een onvriendelijk briefje erbij.

Vandaag kreeg ik een E-MAIL. Inhoud:

Geachte mevrouw Legêne,

Onlangs ontvingen wij uw klachtenbrief over weglog.nl. U heeft deze brief gestuurd naar de klantenservice tijdschriften van Sanoma Media. Weblog.nl is een dochteronderneming van Sanoma Media, bij vragen of klachten kunt u met hen contact opnemen. Voor vragen over uw weblog kunt u het contactformulier op de website invullen: http://helpdesk.web-log.nl/anonymous_requests/new

Helaas kunnen wij u niet verder helpen.

Met vriendelijke groet,

S H
Medewerker Tweede lijn
Customer Care

1. De schrijffout WEGLOG is niet van mij, maar van de Medewerkster Tweede Lijn, die vast heel hard gelachen heeft.
2. Ik stuurde de brief niet onlangs maar al weken geleden en onlangs nogmaals.
3. Sanoma Media acht zich dus niet verantwoordelijk voor zijn dochteronderneming Web-log.
4. De link is gewoon van de helpdesk van Web-log.

Nu word ik echt bloedlink. Ik ga hogerop.

Corrie  komt daarna met een goed idee:

Clara als alle 390.000 gedupeerde weg-loggers nu eens ‘en masse’ hun abonnementen op de tijdschriften van Sanoma zouden opzeggen, zouden ze dan misschien wel ineens wel verantwoordelijk blijken te zijn en iets kunnen doen?

Ik ga mijn abonnementen opzeggen. Ik heb er vele, de kranten wil ik niet kwijt, maar de rest gaat weg. Ik zeg negen (9) abonnementen bij Sanoma op. Ik zal duidelijk vermelden wat de reden is.

Ik adviseer iedereen hetzelfde te doen! De respectloze wijze waarop zij met het geheel omgaan is hemeltergend. Lees zo’n brief aan Clara, feitelijk staat er in: zoek het maar uit!

Wij kunnen kennelijk niet veel doen tegen zo’n gigant, maar abonnementen opzeggen, dat kunnen we wel! En ik ga het doen.

22 thoughts on “De limit is bereikt @webstreepjelog

  1. Misschien allemaal een mail naar kassa of radar sturen? Dit moet gewoon algemeen bekend worden. Zeker voor mensen die zich nu laten verleiden tot het aanmaken van zo’n geweldig blog bij weblog. Ik vind trouwens weglog ook een betere benaming. Al mijn foto’s zijn weg……. foetsie. En het is niet te doen een paar duizend foto’s weer tussen al die berichten te zetten.

  2. Heb vandaag mijn abonnement van Libelle opgezegd vanwege Weblog

    Gisteren weer geprobeerd mijn weblog op orde te krijgen.
    Wat moet ik met dubbele logjes en geen linken,kopfoto enz.
    Het werkt gewoon niet…
    Wanner krijgen we de mogelijkheid om weer normaal te kunnen loggen?
    En die irritante reclame is tien x niks.
    Moedeloos en gefrustreerd wordt je ervan.
    Ajeetje

  3. Die reclame is zeer irritant, soms ook zeer ongepast wat betreft het onderwerp van je bericht, dus je wilt deze laten verwijderen. Dat kost €18,00 per jaar. Dus hoe dan ook Sanoma verdient aan de advertenties op onze blogs.
    Zij zeggen tegen de klanten dat ze het maar uit moeten zoeken,
    onze foto’s zijn foetsie enz
    Ondertussen is Sanoma ook nog eens te beroerd om een spamfilter te installeren.
    Dus dat idee van Corrie was een zeer goed idee en verdient navolging.

  4. He lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat om een abonnement op te zeggen, maar het voelt goed om in ieder geval íets te kunnen doen.
    Enne … als er maar genoeg van die druppels vallen koelt die plaat alsnog af.

    • Zou je al je abonnementen in één keer bij Sanoma kunnen opzeggen? Ik ga het in ieder geval proberen. Als dat niet lukt ga ik in ieder geval bij ieder afzonderlijk blad de reden vermelden.
      Fijn dat we nu na het eerste jaar in één maand van ons abonnement afkunnen!

  5. Bij Jeroen M zag ik ook weer iemand roepen dat er 390.000 webloggers zijn. Nee, er zijn 390.000 weblogs ooit aangemaakt. De helft is al jaren verlaten en de rest wordt gebruikt door 50.000 webloggers, waarvan 90% gratis. Sanoma draait dus helemaal niet op die 5.000 betalende webloggers, maar op de reclame op de 390.000 weblogs. Opheffen van vergeten weblogs raakt ze waarschijnlijk veel meer, maar kom nog maar eens in het beheer daarvan.

    Verder heb ik alles van Sanoma opgezegd, al zeker een jaar of 50 terug. Ben dus nooit aan iets van hen begonnen.

    • Opheffen van vergeten blogs is geen daad van protest: ze worden immers niet meer gebruikt. Eigenlijk zouden alle actieve bloggers hun blog moeten verwijderen, maar velen zijn niet uitgeweken en zij die naar Blogspot overgestapt zijn, verliezen zo hun archieven.
      Geen enkele blogger wil zijn tekst kwijt en zo heeft Sanoma Media ons in haar macht.
      De enige daad van verzet die dan overblijft is het opzeggen van abonnementen.

  6. waren ze maar echt weg
    dat weet je niet
    erger is het als ze ergens rondzweven
    en misbruikt worden op een moment
    dat de meesten al weer vergeten zijn dat ze ooit
    een blog bij Weg hadden.

    ik heb geen abonnementen momenteel, kan ze dus niet opzeggen
    maar een abonnement nemen, dat kunnen ze voorlopig vergeten

  7. Zoals ik een tijdje terug al bij Jeroen M schreef, laten we ophouden te denken dat het nog wel goed gaat komen. Laten al de wegloggers inderdaad hun abonnementen bij Sanoma media opzeggen en als reden opgeven: Het disrespect wat Sanoma toont aan haar wegloggers. Dit is in ieder geval iets waarvan ze, al is het waarschijnlijk maar een klein beetje, last van hebben. Ik doe in ieder geval mee!

  8. Wat een mop!
    Ik heb net telefonisch mijn Seasons abonnement opgezegd. Ik vind het jammer, het is een leuk blad,… maar mijn web-log was me erg dierbaar,…
    ;o)

    Dus,… ik bel, geef als reden de schandalige behandeling van de webloggers door.
    Zegt de mevrouw aan de andere kant van de lijn,… U heeft betaald voor een jaarabonnement, U kunt kiezen, we laten het abonnement doorgaan tot september,…. NEE! Of we geven U een tegoedbon voor een NIEUW tijdschrift,…
    WIE IS ER NU GEK,…!!!!

    Ik zeg,… ik heb net op de site van Sanoma gelezen dat ik per maand op mag zeggen.
    Klopt mevrouw! (diepvriesstem)
    Het bedrag wordt op Uw rekening geschreven.
    O Zo!

    Geeft best wel een goed gevoel, ik vind het jammer dat ik niet meer abonnementen heb,…
    ;o)
    Zet ‘m op allemaal!

  9. Ik heb al mijn berichten doorgelezen op mijn oude blog:

    http://gelukspoppetje.weblog.nl/

    bewaard in een word document wat ik wilde bewaren, weggegooid wat ik weg wilde gooien. Het kostte wel even tijd om berichten vanaf 2008 door te lezen, maar ja. Het nieuwe jaar komt eraan.

    Alles opgeruimd, de weblog is verwijderd, ik vind het wel goed zo.

    Nu een nieuw begin, ik ga verder met blogspot.

    Dit is een reactie, die ik op het helpforum heb geplaatst, uiteraard geen reactie terug natuurlijk:

    http://helpdesk.web-log.nl/entries/414345-wijzigen-abonnementen-upgrades#post_%23post.id

    Ik wil me daar niet meer aan ergeren, echt niet. Zonde van mijn energie. Ik wil naar de toekomst kijken, weblog is een aanfluiting geworden, weblog is niet geïnteresseerd in webloggers anders reageerde ze wel anders.

    groeten en een gezellig nieuwjaar met leuke blogberichten op een site, die wel werkt en waar het leuk is, gezellig en niet al te ingewikkeld. Bloggen moet leuk zijn.

    *(^O^)*

    Gelukspoppetje http://gelukspoppetje2.blogspot.com/

  10. @ Gelukspoppetje: Voordat ik mijn blog verwijder wil ik deze exporteren maar deze functie is uitgeschakeld. Ik zag dat het blog van Jan nog niet is verwijderd, want hij had nog geen bevestigingsmail ontvangen, vandaar mijn vraag.

    Ik begrijp het niet goed: welke reactie van jou heeft weblog verwijderd ?

Bedankt voor je reactie.

