Hoe redirect ik mijn bezoekers naar mijn nieuwe weblog?

Leo heeft zich ingespannen en een manier gevonden om mensen die je weblog.nl willen bezoeken, rechtstreeks door te sturen naar je nieuwe weblog bij bijvoorbeeld WordPress of Blogger.
Hieronder zie je hoe je dit kunt doen:

Het leek onmogelijk, ook Google doet niet mee aan (permanente) redirects van de ene Weblog naar de ander adres.

We hebben het hier over dus over het doorsturen naar een andere Blog of Website, middels een permanente 301 redirect.

Ook Blog platforms checken op allerlei vernuftige manieren of er mogelijk Scripts of Meta data geplaatst word die mogelijk zou kunnen forwarden naar een ander adres of Weblog.
Het leek tot vandaag dan ook onmogelijk om mijn beide (ex) Weblog’s door te linken naar mijn nieuwe bij WordPress.

Tot mijn oog viel op een stukje nieuwe functionaliteit die nota bene door Sanoma zelf is toegevoegd aan hun WordPress ‘schil’.
Het is dan ook juist op dit moment dat ik me afvraag of/hoelang deze ingreep getolereerd zal gaan worden, want Sanoma past al tijden zaken aan tbv de integriteit van de data, waar ik hele grote vraagtekens bij zet.
Voorbeeld: het laatste wapenfeit is het uitzetten van Import en Export van de Weblog, import, ok, maar export…

Goed, dan nu het koekje bij de koffie enz, ik heb getracht om alles in een zo’n simpel mogelijke volgorde te zetten, maar er zitten zaken bij die het merendeel waarschijnlijk niet (dagelijks) doet.
Gelieve dan ook voor de zaken die je niet kent de Help functie binnen WordPress te raadplegen, en de rest via Google te zoeken.

Even nog voor de duidelijkheid, de gehele ingreep is in eerste instantie bedoeld om mensen van je http://mijnblog.weblog.nl naar een andere (weblog)site te sturen.
Heb je zin in nog veel meer intik plezier, dan kan je dit ook per artikel doen, maar ik zou eerst afwachten hoe lang dit nog mag.
Maar wees er snel bij en regel dit op je Weblog, scheelt een slok op een borrel!

Wat heb je nodig voor deze redirect:
De handleiding

Een google account, want je moet je weblog.nl adres Blog verifiëren, dat staat beschreven in de handleiding.
Een gezonde portie wil en doorzettingsvermogen.

Lees als je klaar bent ook nog even dit stukje bij Google…

Zoals ik ook in de handleiding aangeef hoop ik dat het iedereen gaat lukken!
Succes mede WebStreepjeBloggers!
Leo Graper

17 thoughts on “Hoe redirect ik mijn bezoekers naar mijn nieuwe weblog?

  1. Dat registreren bij google is niet nodig. Dwz als je op jouw manier een pagina selecteert, dan is er onder die pagina zelf ook een redirect bij SEO advanced en die werkt direct.

    Eerder had ik dat ook al geprobeerd met een blogbericht, maar dat werkte pas als je zo’n logje aanklikt.

    • Wow, dat meen je niet, dus je bent nu in staat om een 301 te doen zonder dat je bij Google een verify hebt gedaan?
      Ik heb al mijn blogs en websites in het verleden geverifieerd, die van WordPress niet zo lang geleden, dus ik heb dit voor de SEO plugin al gedaan,
      Hierdoor nam ik aan dat dit moest.
      Mogelijk is dit omdat een Blog technisch anders in elkaar zit als een website, denk ik, of is er iets niet geheel in orde?
      Zouden alle overige opties dan ook werken zonder dat je bij Google aangeeft dat je de eigenaar bent?
      Vreemd….

      • Dat SEO en doorverwijzen is niet iets dat sepecifiek van Google is. Ik snapte dan ook niet waarom ik daar opnieuw moest registreren en heb dat dan ook niet gedaan. Dwz hij ken mijn oude webzonderminlog sites niet meer omdat die nog niet geregistreerd zijn.

        Redirecten deed ik vroeger gewoon met een javascript, maar dat wordt niet toegelaten.

        Dat 301-redirecten via SEO had ik al gevonden, maar ik pastte dat per abuis toe op een blogbericht en dat werkt verkeerd. Ik kan nu niet meer in beheer bij dat bericht of ik wordt doorgestuurd. 🙂 Waar het voor bedoeld was werkte dus pas na aanklikken van dat bericht.

        Net nog even een ander weblog aangepast in de volgende stappen:
        Pagina maken met mijn nieuwe naam als titel en daarin een link voor als het niet mocht werken.
        Even opslaan
        Onder bij de pagina bij SEO kiezen voor advanced en dan bij 301 de juiste doorverwijslink.
        Dan opnieuw opslaan.
        Vervolgens naar instellingen en bij lezen
        de nieuwe pagina als vaste pagina kiezen.
        Opslaan en het werkt.

        Ik weet alleen niet of dat SEO-gedoe onder nieuwe pagina’s altijd zichtbaar is of dat je dat bovenin even aan moet zetten bij scherminstellingen.

        • Klopt, het is niet gerelateerd aan Google, maar het kan wel via Google voor websites, en dan moet je verifiëren, middels bijv de Meta tag, omdat ik dat voor al mijn sites (voor Google Analytics) al had gedaan, dacht ik dat dit nodig was.
          Redirecten met bijv Java kon op Typepad wel, maar idd nu WSL op Wrodpress zit niet meer, heel veel code wordt gescanned op dingen die men niet wil.
          Vreemd dat je bij het onderhoud van de pagina doorgestuurd word, heb ik geen last van, maar aan de andere kant, waarom zou je het nog onderhouden.
          Je kan idd bij Lees weer even berichten aanzetten om hier vanaf te komen.
          De uiteindelijke catch zit hem idd in dit in de landingspagina te zetten, berichten moeten eerst volgens de exacte Url gekozen, wat op zich ook weer een probleem is omdat WSL vrijwel alle artikelen dubbel heeft gezet, en dat heeft Google mooi (verkeerd) opgepikt, dus het credo is daar, Indexen uit voor Weblog!
          Deze SEO zaken zie je bij ieder bericht en dus ook iedere pagina.
          Denk dat ik straks even een aangepast handleiding maak.
          Bedankt voor je commentaar!
          Leo.

      • En jawel hoor, het heeft maar even mogen duren!

        SEO is al weer verwijderd, zonder opgaaf van reden!

        De waakhonden waren weer super alert, waren ze maar zo vlot in communiceren en mensen helpen, dat ze daar überhaupt tijd voor hebben.
        Zoals een verzwakt elftal in het voetbal lijkt het nu of ze alleen op hun eigen helft spelen/durven en alleen nog verdedigen.

        Wat een zielige bedoeling zeg….

          • Klopt, wist ik, idd alleen het menu is weg, het werkt nog steeds, alleen, om nu wéér de PDF aan te passen, word een beetje kat en muis, heb ik geen zin an.
            Heb alles geredirect wat ik belangrijk vind.
            Weet alleen niet of het nu volledig werkt voor hen die dit nog niet hadden ontdekt.
            Zou ik een nieuwe Blog moeten starten, als dat trouwens al weer kan, en daar heb ik ook geen zin an.
            Zoals ik al riep, ze zitten er bovenop, naja vwb de Bloggers bij hun te houden, en niet te laten ‘ontsnappen’ dan hè…

    • Hallo Ximaar ea,
      Even voor de volledigheid een aanvulling dat jullie ook hier niet het spoor kwijtraken.
      Mijn 1e opzet was te volledig achteraf, Google heb je niet nodig om te redirecten.
      Mijn aangepaste opzet werkt nog steeds, maar is ook weer, mede door de (snelle) aanpassingen die ik heb gemaakt, iets te veel van het goede.
      We hebben het hier (Ximaar en ik) over 1 en dezelfde oplossing, dit is de SEO plugin, en alhoewel hij niet meer in het linker rijtje staat, is hij qua werking *voor iedereen bij Weblog* nog volledig actief.
      Vermoedelijk wist Weblog niet dat dit gewoon actief blijft, hebben ze er weer een ‘probleem’ bij, want ze doen naar mijn stellige overtuiging daar wel hun uiterste best mensen ‘te behouden’ voor Weblog.

      De essentie is;
      Maak een pagina, publiceer, zet in het LEES gedeelte je Blog deze pagina als gefixeerd ipv je berichten, en zet in de SEO advanced de 301 redirect aan, klaar is Jaap.
      Ik zal voor de goede orde op mijn Blog ook de handleiding2 aanpassen aangezien het er alles van weg heeft dat het zo blijft als het nu is…

  2. Ik weet niet of het er mee van doen heeft, maar ik krijg net voor het eerst:

    Dit weblog is gearchiveerd of buiten werking gesteld.

    Iemand anders die dit heeft?

  3. Ja hoor, het heeft er alles van weg dat Sanoma het ultieme middel in heeft gezet.
    Mijn Zevenkampse Weblog is buiten werking gesteld, en redirect op deze manier dus niet meer.
    Dit is blijkbaar voor Weblog belangrijker dan mensen helpen.
    NB door het zelf (verkeerd) inzetten van een plugin, gaat men over tot zeg maar afsluiten.
    Mogelijk een nieuw artikel geopend hier over dit gebeuren, want ik vrees dat er meer zullen volgen.
    Ben absoluut geen jurist, maar is hier sprake van (machts)misbruik die aanvechtbaar is?
    Per slot van rekening roep ik niets raars/naars meer over Weblog/Sanoma.
    Pestkoppen zijn het…

      • Goddank, via een indringende ticket hebben ze me weer vrijgezet.
        Volgens hun zeggen zou een exploit tracker iets bij mij gevonden hebben, bij nadere inspectie zou de code in mijn linker- of rechterkolom ophouden.
        Natuurlijk om de kwaaddoener gevraagd, tot op heden geen antwoord.
        Want ja, hoe in godsnaam de door hun geïntroduceerde 301 nu als exploit worden bestempeld, nietwaar 😉
        Maar goed we leven weer….

        • Inmiddels is de Zevenkampse Blog idd weer open en zie ik nu wat er is gebeurd, ze hebben bij mijn blog, maar zeer waarschijnlijk ook bij anderen de mogelijkheid van SEO weggehaald onder Pagina’s.
          Een redirect onder een bericht is nog steeds mogelijk, maar doordat dit niet meer op een pagina kan, is automatisch doorlinken vanaf nu niet meer mogelijk, want die pagina was als landingspagina in te stellen.

          Gek genoeg kreeg ik snel antwoord op mijn ticket (zie item Sorry Leo bij Weblog(not)) en zou hun exploit scanner wat in 1 van mijn kolommen hebben gevonden.
          Kwatsch! Die zijn hetzelfde als bij WordPress, niks mis mee, heb hun verteld dat het volgens de SEOplugin ook gewoon moet kunnen, en het laatste restje van de SEO hebben ze dus nu ook ‘vakkundig’ verwijderd, daar heeft men wel tijd voor…
          Ze zijn diep moeten gaan, want het is echt het aanpassen geweest van mijn Blog, want op een andere plaats werkt het nog wel, maar ik ga lekker nergens vertellen waar, geen slapende prutsers wakker maken, anders maken ze nog meer kapot….

Bedankt voor je reactie.

