Handtekeningenactie gedupeerden van @webstreepjelog

Zie het stuk van Roberto hieronder.

Het lijkt me in ieder geval handig om handtekeningen te verzamelen.

Zet in een commentaar je naam, en je web-log (s) (voormalig) alsook je e-mailadres. Er zullen er wel een aantal in de spamfilter blijven hangen, die vis ik er dan zsm uit.


Onder deze post svp uitsluitend reageren als je de actie steunt en een handtekening plaatst. Klachtoffers kunnen hier hun hart luchten. Opmerkingen die niet steunbetuigend zijn kunnen daar of onder andere berichten geplaatst worden. Hieronder worden ze weggehaald.

66 thoughts on “Handtekeningenactie gedupeerden van @webstreepjelog

  1. Betaalde account: avalanche.weblog.nl (inmiddels helemaal leeggehaald en verhuisd naar avalanche1965.wordpress.com)

    Gratis account: saintemaxime.weblog.nl (ondanks herhaalde pogingen nieuw wachtwoord aan te maken, onmogelijk om in te loggen en offline te zetten; lay-out is lelijk en alle afbeeldingen (eigen foto’s) zijn verdwenen).

  2. Dus tot nu toe 15 handtekeningen. Is er onder de ondertekenaars iemand die wellicht ook zin heeft om het voortouw te nemen? Zoals al uitgelegd, ik kan en zou dit willen doen, maar ik woon in Panama dus het is wat “lastig”. Wel wil ik ondersteunen in mail-, schrijf-, of meedenkvorm…

  3. Ik ben het er helemaal mee eens, dat er iets wordt ondernomen tegen de gang van zaken bij web-log. Het ergste vond ik, dat ik op mijn mails en schriftelijke klachten geen enkel antwoord heb ontvangen. Nu word ik gebombardeerd met mijn eigen stukken, die ik onmogelijk kan modereren, zoals het zo fraai omschreven staat, want ik weet niet hoe dat moet. Inmiddels heb ik een eigen website http://www.overhetwestland.nl en daar voel ik me wel bij. Maar gedupeerd voel ik me zeker! en mijn volgers eigenlijk ook.

  4. De streken van Sanoma, wie kent ze niet. Ook de macht die zij hebben, is ongekend.

    Was er onlangs een reportage over Libelle op Nederlandse tv. zender, dan vraag ik me ook af “wie geeft zo’n commerciële tubbebel de ruimte om op kosten van de belastingbetaler uit te zenden”?.

    Zie hoeveel bedrijven zij onder hun hoede hebben.

    Het is maar goed dat al die bladen vanzelf zullen gaan verdwijnen, welke gek koopt er immers nog een blad waarin alle artikelen staan die op fora (internet) aan gebracht (gestolen)worden. Bovendien wordt de politieke kleur door hen bepaald, mag er niets gezegd worden als het hen niet welgevallig is.

    Politiek is corrupt, maar dit bedrijf …dat laat ik aan ieders gezonde verstand over.

    Bye bye William H.

  5. Wij gaan niet meer terug. Wij hebben met succes alle berichten in ons nieuwe log gekopieerd.http://woneninspanje.wordpress.com/ Bij weblog.nl staan alle berichten en foto´s dubbel. Wij betalen en ik ben bang dat we over een paar maanden een aanbod krijgen dat nogal duur is. (veel data) Weggaan kan niet want dan zijn we alle oude foto´s kwijt, ook uit ons nieuwe log, die kun je namelijk niet importeren en blijven bij weblog.nl staan! Dus hierbij:
    edwincokky@yahoo.es http://edwincokky.weblog.nl/

  6. Ik ben van de week weer op mijn site geweest, en alles voor 2011 is verdwenen , al mijn foto´s, teksten staan verdraaid, ik zie niet hoe dat nog goed kan komen
    Al mijn albums zijn verdwenen
    Ik vraag me eigenlijk af wat met al dat geld is gebeurd!! oké het was maar €29 maar dat was niet alleen van mij, ik begrijp er uit dat ze meer dan 600.000 klanten hadden, en dit was alleen maar het basis tarief.?????????????????????
    Ik ga niet meer terug, maar ik wil mijn foto´s terug,
    Ik ben gelukkig bij blogspot, en daar blijf ik dan ook bij
    Het is goed als er actie ondernomen kan worden, ik sta achter jullie
    Groeten van uit Zweden
    http://qjoke.weblog.nl

  7. Ik ben het helemaal met jullie eens. Na alle beloftes is mijn weblog terug maar HOE!!! 5Jaar aan foto’s en berichten “weg”. Voel me nu weer thuis bij blogspot maar ben idd ook boos om alle beloftes die niet zijn na gekomen.
    hesterpatchwork.web-log.nl

    Nu hesterpatchwork.blogspot.com

  8. Natuurlijk ben ik het eens met jullie. Dit is ook wel het allerminste wat we kunnen doen.

    Maar:
    In augustus of september heb ik op de Facebook-pagina voor webstreepjeloggers al voorgesteld om met een vereniging i.o. te gaan onderzoeken of een juridische claim kans van slagen heeft. Dit na contact met een deskundige op het gebied van internetrecht die dat opperde. Helaas kreeg ik dermate lauwe, afwijzende en zelfs ronduit agressieve reacties op mijn voorstel, dat ik besloot om er geen werk van te maken.

    Ik betwijfel ook of ik dat nog zou moeten doen. Want we zijn nu vijf maanden verder, en het enige waartoe de ‘Web-log community’ in staat blijkt, is een boel egocentrisch, gefrustreerd en machteloos gezeur op diezelfde Facebook-pagina, en soort van een petitie waarbij maar liefst 30 webstreepjeloggers hun instemming laten blijken. Wat niet bijster veel indruk zal maken bij Anoma.

    Ik moet nog een paar duizend foto’s terugkrijgen van ze, die volgens hun laatste update door Typepad zouden zijn vastgehouden. Die foto’s zouden eind deze maand weer op mijn oude weblog moeten staan. Mocht dat niet het geval zijn, dan lijkt me dat een uitstekend moment om me niet langer aan het lijntje te laten houden.

    Vriendelijke groet,
    Harry Perton
    Voorheen: http://gelkinghe.web-log.nl

  9. Natuurlijk steun ik deze actie. Ik ben alles kwijt op de reacties na. Ruim 5 jaar werk is verdwenen. Ik had diverse -weblog blogs : willemensonja, willemshaven, bijdemarine, opdeantillen en beekbergen. Twee blogs bevatten veel informatie omtrent onze familie. Ik heb nu één blog : groetenvanons.blogspot.com. Succes met de actie!

  10. Ik mis mijn weblog nog steeds. Ik realiseer me dat ik het belangrijker had gemaakt dan het zou moeten zijn. De informatievoorziening van Samona over de mislukte migratie vind ik beneden alle peil.

    Het adres van mijn weblog was: http:/www.puttertje.web-log.nl

    • Dat klopt. Dan gaat het om een psychologisch proces waarmee je een nare ervaring probeert te verwerken. Maar dit is geen therapie.
      We zijn allemaal elders gaan bloggen dus hebben we dat “dode paard” al lang achter ons gelaten.

    • Ik ga er vanuit dat wie hier reageert de actie steunt en z’n handtekening zet. Wie de actie niet steunt hoeft dit hier niet te melden maar mag elders, een logje lager bijvoorbeeld, zijn mening geven.

  11. Ik mis nog elke dag het archief van mijn vroegere Volkskrantblog en heette DE ACHILLESPEES VAN DE PVDA

    Zou overgaan op weblog maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet en is stijlloos en beneden alle peil en alleen daarom steun ik jullie actie van harte

    zie wat ze durften te schrijven in Augustus:
    Beste Volkskrant-blogger,
    Zoals we u begin dit jaar al vertelden, gaat VKblog stoppen. In de nacht van zondag 21 op maandag 22 augustus gaat VKblog offline. Vanaf dinsdag 23 augustus kunt u een weblog aanmaken op Weblog.nl. Nadat deze geactiveerd is, kunt u daar onder ‘Plugins’ uw volledige VKblog-archief overzetten naar het nieuwe weblog met behulp van de ‘VKblog.nl import plugin’. Dit doet u met de inloggegevens van uw VKblog-account.
    Mocht u vragen hebben over deze handelingen, neem dan contact op met de helpdesk van Weblog.nl. Vermeld duidelijk dat het om VKblog gaat, zodat zij snel kunnen helpen.
    Wij danken u hartelijk voor uw bijdrage aan VKblog de afgelopen jaren en wensen u veel blogplezier bij Weblog.nl.Hoogachtend,Bart Franssen
    Hoofdredacteur De Persgroep Online

  12. Ik zie voor mijzelf de zin hier niet van in, mijn eigen weblog was al verhuisd naar mijn eigen domein, die bij web-log draaide er nog naast en het andere weblog staat nu naar alle tevredenheid bij WordPress.

    Mijn grootste probleem met Sanoma is dat ze het vertikken om fatsoenlijk te communiceren en dat gaat ze vanzelf wel een keer opbreken. Weblog.nl zal dit niet overleven omdat het nog een zootje is.

    Tekenen op zich okee maar mijn weblogs heb ik laten verwijderen dus verder heb ik gelukkig met het hele weblog niks meer te maken, gelukkig ben ik ook niks kwijt omdat ik zelf back-ups had.

    • Ik heb overigens de berichtjes van Betsie op mijn blogs verwijderd, daar zat ik niet echt op te wachten maar op zich snap ik het wel, zo reageren mensen wel. Maar ik kan me levendig voorstellen dat mensen dit niet waarderen.

    • Zoals ik elders in een reactie op een reactie opmerk: de meesten hebben weinig hoop dat ze ooit hun weblogs nog compleet en in goede orde terugkrijgen en dat aan alle beloften wordt voldaan, zij het vele maanden te laat. Het gaat mij vooral om de manier waarop met de klanten wordt omgegaan, de arrogante houding die ik althans, onverteerbaar vind.
      Ook ik heb mijn weblogs al lang voordat er sprake was van een migratie overgezet naar een eigen domein. Natuurlijk heb ik last van het mislukken van de migratie, mijn weblogs zijn fotoweblogs, en die foto’s ontbraken lange tijd in de nieuwe weblogs en ook nu is het nog niet in orde zoals het zou moeten zijn.

  13. Beste allemaal,

    Op een paar mensen na die het volgens mij niet helemaal hebben begrepen en “klagen” over ons, hebben we heel veel positieve reacties inmiddels. Ik denk dat het toch mogelijk blijkt een “groep” te vormen, ondanks de berichten van de facebook pagina.

    Nogmaals, als ik in NL zou wonen zou ik het voortouw nemen en dit gaan “organiseren” naar buiten treden, de media opzoeken en zo veel mogelijk publiciteit gaan proberen te creëren. Helaas woon ik in Panama, dus nogmaals mijn verzoek: Wil iemand dit aub oppakken…..

    • Roberto: ik zal morgen even een logje maken over de organisatie verder. Ik weet het ook niet goed, maar het is in ieder geval fijn dat er zoveel reacties komen, al moeten dat er wel heel veel meer worden om actie te kunnen ondernemen.

  14. Ik citeerde afgelopen week al Gerrit Komrij:
    ‘Terwijl de dromers dromen in hun nieuwe wereldje vol perspectieven zijn de cynici, de profiteurs, de snelle baasjes al bezig om te zien hoe ze die wereld naar hun hand kunnen zetten,’ schreef ik de vorige keer. En: ‘Het niveau van elke nieuwe droom zal uiteindelijk worden bepaald door het niveau van de overwinnaars.’ En: ‘Het uitwisselen van dromen en ideeën is, waar je bij stond, vervangen door het uitwisselen van polshorloges en hypotheken.’ zie ook: http://www.nrc.nl/komrij/2012/01/12/de-gedomesticeerde-journalist/

    De overgang van het Vkblog en web-log levert helaas een trieste illustratie van hetgeen hij bedoelt.

    voorheen De Vogelkrant ( http://www.vkblog.nl/blog/535 ) en Foto van de dag
    ( http//:derookvogel.web-log.nl )
    nu rookvogelberichten ( http://rookvogel.blogspot.com )

  15. Ik sluit mij graag aan bij de handtekeningen-actie: Ik had bij web-log twee blogs (niklas.web-log en dwarsbongel.web-log), telt mijn handtekening dan ook voor twee? Beide blogs vulde ik vanaf begin 2005; Niklas dagelijks met een kort, eigen item, en Dwarsbongel met langere verhalen, waarvoor ik vaak uitgebreid research heb gedaan.
    Alle zorgvuldige opmaak is nu weg – hoeveel tijd denk je dat het kost om die paar duizend items allemaal te corrigeren? En de belofte dat alle foutief weergegeven diacritische tekens worden hersteld, ik geloof niet meer in die belofte, na alles wat er is gebeurd…
    Ook mijn lief onderhield vanaf begin 2005 twee blogs, positiefbericht.web-log en dezonzijde.web-log. Vooral met Positief Bericht heeft ze meermalen de media gehaald, dat kan zeer zeker beoordeeld worden als reclame voor een der media van Sanoma!
    Tel daarvoor er nog maar twee handtekeningen bij op, dus van ons samen vier, voor onze vier web-log blogs!

  16. Ik baal als een stekker dat onze oude web-log om zeep geholpen is na de migratie. Voor 01-07-2011 zijn alle afbeeldingen weg. Stom dat we geen export hebben gemaakt voor 23-08, maar ja… vakantietijd he? Anyway, ik steun deze actie, want ik wil heel graag mijn afbeeldingen (foto’s) terug.

    Oude blog: globetrottertjes.web-log.nl

    Ik weet niet of ik wel verder ga met weblog.nl, dat is even afhankelijk wat er verder uit gaat komen (lees: of mijn foto’s terugkomen).

    O ja, ik heb tot dusver op al mijn ingezonden probleemstukken van Weblog-helpdesk een antwoord gekregen – even in het midden gelaten of dit een antwoord naar tevredenheid was…

  17. Ik teken ook. http://fietseninafrika.weblog.nl Een betaald weblog, dat eigenlijk min-of-meer beëindigd was, vandaar dat ergens opnieuw beginnen alleen maar zou betekenen dat we uren en uren zouden moeten stoppen in het terugzetten van het resultaat van vijf jaar bloggen.

    Wat ik wil, is simpel: het weblog terug zoals het was. Dus met alle foto’s weer terug, een nette lay-out, de categorieën, de teksten fatsoenlijk (de diacritische tekens weer goed), de reacties bij de juiste post, enzovoort. En als dat niet lukt: schadevergoeding vanwege al die uren werk die dan onvermijdelijk zijn.

    Louise

  18. Ik heb mijn blog op weblog uiteindelijk verwijderd. Ik had deze:

    http://gelukspoppetje.weblog.nl/

    De inhoud is (dus) niet langer beschikbaar…

    Ik was erg teleurgesteld. Het heeft het bloggen beinvloedt. Ik voel mij gekwetst en ben van slag (geweest). Dit betekent concreet dat ik minder blog door deze teleurstelling.
    Alle verhalen bewaar ik nu goed in een worddocument. Ik heb een poging gedaan om op te schonen in het nieuwe blog, maar ik zag door de bomen het bos niet meer. Mijn blog was verminkt en voelde niet meer vertrouwd.

    Een nieuwe poging voortaan blog ik op:

    http://gelukspoppetje2.blogspot.com/

    Ik hoop dit nooit meer mee te maken, Ik was blij met de gratis mogelijkheid, maar de ontwikkelingen rondom “de verhuizing” kwamen bij mij erg amateuristisch over. Ik voel mij in de steek gelaten. Dus hierbij mijn handtekening:

    Gelukspoppetje♥

    Ik hoop dat jullie er iets nuttigs meedoen, laten wij met ons allen een vuist maken

  19. Sinds de moeizame migratie van Web-log is de lol van het bloggen volledig verdwenen. Veel ergenis heeft uiteindelijk plaats gemaakt voor berusting. Natuurlijk, ook ík heb een andere blog opgezet (http://edjestheater.blogspot.com/) maar hier is sinds september 2011 geen fatsoenlijk geschreven logje bijgekomen, enkel een aantal oude logjes die herplaatsing zeker verdiende. En nog steeds werkt mijn oude web-log niet optimaal. Sterker, het lukt niet eens om deze te verwijderen…

    Nog steeds is er de teleurstelling. Ruim zes jaar heb ik met heel veel plezier mijn blogs gevuld. Vooral ‘http://devrijgezelleman.web-log.nl/’ deed het erg goed met gemiddeld 450 unieke bezoekers per dag (!) maar sinds 2009 dekte dit niet meer echt de lading en startte ik http://mijntheater.weblog.nl/. Minder bezoekers, minder interaktief maar zeker niet minder leuk… Tot augustus dus!

    Afgelopen week had ik een leuk onderhoud met een medelogster die na de migratie definitief is gestopt met bloggen. Ook zij mist de lol van het bloggen maar de ergenis én teleurstelling was voor haar zo groot dat zij totaal geen lol meer zag in het doorgaan met bloggen. Mede namens haar zeg ik nogmaals: Webstreepjelog, bedankt voor de mooie jaren, dank voor de uitbreiding van mijn kennissenkring en bedankt voor het kapotmaken van een prachtige hobby!

  20. de beheerders van Webstreepje log zijn losers en oplichters en grote sukkels, jullie zijn al je klanten kwijt door je stomme praktijken

  21. Bij een vriendin zag ik dat ze toch kon bloggen…
    Mijn adres is: voelsprieten.web-log.nl

    Alles is overgezet en ik kon er wel/niet iets plaatsen….
    Mijn laatste bijdrage is van 10 maart 2012.
    Ik had last van een pschopaat waar ik over schreef….
    Zo ook mijn laatste bijdrage….
    Hij heeft indertijd op m’n blog laten ingrijpen, de halve zool.

    Is dit de reden dat ik niets meer kan plaatsen?

    Graag een reactie…..

Bedankt voor je reactie.

