Update van Sanoma

Er is een nieuwe update.

9 thoughts on “Update van Sanoma

  1. Gossie: Danielle heeft over.weblog.nl sneller gereanimeerd dan ik verwachtte bij Jeroen M:

    Ximaar Says:

    January 18th, 2012 at 12:07
    @DagKarinDag: Goed punt en sinds de migratie 1 van de grootste problemen. Dwz de officiele spreekbuis van Web-log was altijd http://over.weblog.nl

    Die is er nog gewoon en je ziet daar geen berichten meer sinds de start van de migratie. Webzonderminlog had dus duidelijk moeite om zelfs hun eigen spreekbuisje even op de rails te zetten en heeft dat tot nog toe nog steeds niet gedaan.

    Het beste zou nog steeds zijn als Weblog haar over.weblog.nl weer reanimeert en daar duidelijke stukken op plaatst waarop gereageerd kan worden. Schat dat dat over een half jaartje gaat komen. Dus nog even geduld.

  2. Professionele indruk maakt dat hoor: de migratie is al bijna een half jaar onderweg en nu hebben ze “al” 2/3 van de “zware mediabestanden” (= gewoon digitale bestanden in gestandaardiseerde formats, maar dan misschien een beetje groter) terug…

      • @een web-logger: Of alle berichten binnen zijn kan je op de aanvangpagina zien, daar wordt het aantal getoond. Je kan dan nog bij berichten zelf kijken of er dubbelingen in zitten.

        Als het om afbeeldingen gaat, dan horen die in menu-optie Media > Alle bestanden te staan. Bij mij staat daar nog steeds niets, terwijl de afbeeldingen wel in de berichten zichtbaar zijn. In mijn optie heeft Sanoma dan ook alle afbeeldingen tot nu toe verkeerd overgezet. Ze staan in http://ximaar.weblog.nl/files/ maar horen in http://ximaar.files.weblog.nl

        Die vraag staat ook uit richting Sanoma en zelfs op zoiets simpels is nog geen concreet antwoord gekomen.

        Heel erg is het niet, behalve als je een foto wilt weghalen van het internet. Want hoe kom je daar dan bij? Zelf vind ik het ook erg dat een foto als rodefiets.jpg nu 6e463nfe78fnco0rf2nr2olccjh3q1n134 heet. Zelf heb ik alles bij WordPress geimporteerd en ik laat daar de foto rodefiets.jpg gewoon onder de naam rodefiets.jpg doorgaan.

        • Dank je wel UWP/Ximaar. Duidelijke uitleg. Het ging me over de afbeeldingen. Helaas nog niet binnen bij mijn weblog.
          Zat jij maar op de weblog-helpdesk dan had ik dat antwoord al een paar weken terug gekregen.

  3. heb ze een maand geleden laten weten dat je als je reageert bij een weblog niet kan zien of je reactie gelukt is… je krijgt niet eens bericht dat je antwoord wacht op goedkeuring, ze gaven aan dat ik een goed punt heb, maar kunnen nog niet inschatten wanneer het opgelost is…

    daarnaast heb ik zelf al gezocht of er een mogelijkheid is om als bloghouder zelf van het modereren van je reacties af kunt komen, maar die optie is er ook nog niet, kortom snel op elkaar reageren gaat niet bij een weblog… en dat is toch een vrij eenvoudig proces…

Bedankt voor je reactie.

