Oproep

Zoals jullie weten zijn onze vragen doorgestuurd naar Sanoma, en zij wil de antwoorden graag mondeling toelichten en bespreken in een meeting met enkele webloggers. In de posts hieronder lees je daar meer over.

Op dit moment zijn er twee mensen, webloggers, die hierbij aanwezig zullen zijn, Knutselsmurf en Henk. Omdat er nog best een of twee mensen bij kunnen aanschuiven, deze oproep. Wil je ook graag aanwezig zijn bij deze meeting met een delegatie van Sanoma, om de vele vragen door te nemen en de antwoorden te bespreken, laat dit dan zo spoedig mogelijk weten. Mail me naar uitwijkpost@gmail dot com.

Het is belangrijk dat we dit afhandelen.

UPDATE 16 febr.: Er heeft zich inmiddels een persoon gemeld, wat het totaal brengt op drie personen. Omdat er mogelijk iemand afvalt doe ik nogmaals een oproep: Wie gaat mee naar het gesprek met Sanoma?

UPDATE  21 febr.:  Er zijn nu vier mensen die binnenkort een gesprek gaan hebben met Sanoma. Dit gesprek gaat waarschijnlijk in de eerste week van maart plaatsvinden. 

23 gedachten over “Oproep

  1. Okay, er komt dus schot in de zaak..
    Als ik niet donderdag op vakantie zou gaan zou ik aanschuiven.. maar ik ga dus naar Bali voor 3 weken. Heb voordien nog wel het een en ander te doen dus ik moet echt afhaken. Vind het jammer want ik zou heel graag helpen in deze kwestie.
    Nu maar hopen dat er andere zijn die een handje willen uitsteken en hun mening willen geven.

    Heel veel sterkte met de onderhandelingen en ik hoop mee te kunnen lezen vanaf Bali (waar we ook af en toe internet verbinding hebben).

      • Ik zie iedereen in eerste plaats als mens:), dus misschien zijn er andere mensen die graag deel willen nemen aan dat gesprek!

        Maar Ingrid, het is wel heel jammer dat jij niet kunt, plezierige vakantie!

        • Betsie en uitwijkpost.. ik hoop dat er nog mensen opstaan die zeggen dat ze willen aanschuiven bij dat gesprek. Waarom precies nog vrouwen?? bekijken die het op een andere manier dan de mannen??.

          Kom dus maar op dames.. jammer genoeg zit ik overmorgen in het vliegtuin en gaat het mij niet lukken maar anders had ik best wel hulp willen bieden. Ik hoop toch dat het gaat lukken het dode paard genaamd Sanoma weer op gang te krijgen op het gebied van menselijkheid, redelijkheid en klantvriendelijkheid. Daarbij ook nog een goed weblog produkt en genoegdoening naar de klanten – dat zou helemaal mooi zijn. Doen jullie je best, ik zal aan jullie denken als ik in het zonnetje bij ons zwembad zit…….

          groetjes

          • Ingrid, ik ken je natuurlijk niet maar je lijkt zowel rebels alsook heel redelijk en nuchter, daarmee zou je onmisbare gesprekspartner kunnen zijn, zeker nu jouw eerder bezwaar wegvalt: door de deelname van Knutselsmurf is de kennis van computers in ons groepje aanwezig.
            Tis dat je iemand niet mag storen tijdens zijn vakantie, anders zou ik je bij jullie zwembad wegplukken 🙂

            Maar aan ons denken is ook een enorme steun, die hopelijk anderen die een handtekening hebben gezet zal inspireren deel te nemen aan dat gesprek

          • @Ingrid, er zijn nu drie mannen in het groepje en daarom leek het me goed als er een vrouw bijkwam. Vrouwen bekijken zaken vaak van een andere kant dan mannen, algemeen bekend, maar als er zich nog een man aanmeldt zijn we wat mij betreft ook wel rond hoor!

  2. De belangrijkste vraag lijkt me: “Wat is de meerwaarde van weblog.nl onder WordPress boven WordPress.com? Waarom zou iemand liever bij weblog bloggen dan bij WordPress.com?” Ik zit al weer bijna een jaar met veel plezier bij WordPress. Waarom, zo vraag ik mij in gemoede af, zijn er nog steeds mensen die aan het halfdode Sanomapaard blijven trekken? Ik kan daar niet bij.

      • Hm, wat ik uiteraard bedoel is: wat is jullie antwoord daarop? Waarom al een jaar aan het emmeren, terwijl er, naar mijn idee, prima alternatieven zijn. Wat drijft jullie? (wat Sanoma drijft dat weet ik wel).

        • Ik weet niet wat de mensen die bij weblog zijn gebleven of terug willen drijft. Misschien heeft Sanoma uiteindelijk toch meer te bieden. Ik weet het niet. We zullen het zien.

          • @Apiedapie: Mijn beweegreden: Na KPN stapj e over naar een andere provider totdat die ook onzorgvuldig omgaat met beveiligigingsupdates, ook het alternatief wordt gehackt. en dan verhuis je weer enz…Todat er maar één provider overblijft. Dat bedrijf heeft alle macht en dus geen enkele noodzaak om een goed produkt te leveren en dan moet je permanent bang zijn dat je persoonlijke gegevens op straat komen te liggen. Als klant over je heen laten lopen is dus een slechte zaak.

            Er zijn misschien veel bloggers als Aline die al vanaf het begin bij Weblog.nl zijn, voor hen heeft dat ook een emotionele waarde die resulteert in grote loyaliteit. Ik vind dat Sanoma tegenover hen verplichtingen heeft.

            Een praktische reden: wanneer we niets doen is het zeker dat de betalende bloggers hun geld nooit meer zullen terugzien

  3. Was ooit in 2005 bij de eerste meeting met 25 bloggers van web-log op het moment dat het van Joris Leermakers over ging naar Ilse media… en dat was best gaaf om een keer mee te maken…

    Heb inmiddels dus gekozen voor een eigen domein, en weet nog steeds niet wat ik met weblog aan moet… wil nog wat media bestanden hebben… en verder vind ik dat het super slecht werkt… 😉

  4. Ik heb ook een tijdlang op weblog.nl vertoeft en voelde mij daar best happy tot de integratie bom het verstoorde.
    Op dit moment lopen er nog wat dingen van mij, gedeeltelijk of volledig.
    Ik heb diverse keren naar de helpdesk gemailt en mijn situatie als blinde uit gelegd. Maar geen antwoord. Ik heb mij nu naar word press verhuist en mijn programma voor blinden hierop aangepast en kan mij naar enkele maanden met hulp van wat bloggers hier weer redelijk op redden.
    Dus jullie verhaal is voor mij mosterd naar de maaltijd.
    Succes groet Rikus

    • Het is goed dat je aangeeft waarom je het voor gezien houdt bij weblog. Bij alles wat er is fout gegaan hebben ze er zelf nog een grote schep bovenop gelegd: geen communicatieve vaardigheden en geen klantenservice.

      • Ik dacht dat goed omschreven te hebben. Juist geen antwoord krijgen op je vragen en maar maand in mand uit proberen contact te maken was bij mij de oorzaak. Leek nergens op

  5. Nogmaals heel jammer.. enne Betsie, rebels.. mmm ach, ik ben een soort van terrier.. als ik eenmaal vastheb laat ik meestal niet meer los. Daarbij een klein beetje juridische achtergrond..
    Ooit een geschil gehad met een verzekeringsmaatschappij na een ongeval.. Het heeft 6 jaar geduurd maar ik kreeg mijn gelijk !!

    Dit alles wens ik jullie niet toe natuurlijk, ik hoop toch wel dat Sanoma inziet dat dit echt niet kan, dat ze mensen niet netjes (en nu ddruk ik me heel voorzichtig uit) behandeld hebben en dat ze daarvoor toch wel iets moeten doen.

    Ik zal positief aan jullie denken en hopen dat alles gedaan is wanneer ik weer terugkom uit Bali. Als dat niet het geval is kan ik misschien later toch nog iets betekenen.

    Tot dan !!!

  6. Op 7 februari, nu twee weken geleden, berichtte web-log dat de upload van de media-data vorderde.

    Maar nog steeds heeft geen van mijn websites met lesmateriaal de mediagegevens terug. Reden voor de zoveelste helpdeskticket:

    Het is vandaag 21 februari en ik heb nog steeds de beloofde afbeeldingen, filmpjes, links, aangehangen documenten op mijn onder het domein gehangen vele websites met lesmateriaal niet terug.

    Twee vragen:
    1. Hoelang gaat het nog duren?
    2. Wilt u me zo spoedig mogelijk laten weten of ik ze als verloren moet beschouwen?

    Verder heb ik als betalende klant van Sanoma Media nu tot vier keer toe een aangetekende brief aan de jurist van Weblog gestuurd, waarin ik om een schadevergoeding vraag en een klacht indien. Ik krijg geen enkele reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging.

    3. Wat is de reden dat ik geen antwoord krijg?

    • Ik begrijp dat je heel graag antwoorden op je vragen wilt hebben en deze niet krijgt. Binnenkort vindt het gesprek plaats tussen Sanoma en vier webloggers. Hierin worden alle vragen uit onze lijst doorgenomen en deze zullen na afloop worden gepubliceerd. Als je voor die tijd nog steeds geen bevredigend antwoord krijgt zal ik zorgen dat deze vragen dan ook meegenomen worden.

      • Hier om het dossier compleet te houden het antwoord van de helpdesk:

        “Beste Clara,

        De import van de mediabestanden is nog niet gereed en totdat dit gereed is kunnen wij geen overzicht maken van eventueel ontbrekende bestanden. Het importeren van de mediabestanden zal naar verwachting nog één week duren. Daarna zullen wij met u uitzoeken wat er wel en niet getoond wordt op de weblogs.

        Wat betreft de briief weet ik dat deze ontvangen is omdat alle post via de helpdesk gaat. Op de vraag waarom u nog geen antwoord heeft gehad kan ik geen antwoord op geven omdat ik dit niet weet.

        Met vriendelijke groet,

        Medewerker
        Weblog.nl helpdesk”

        Overigens heb ik een tijdje geleden een persoonlijk aanbod van meneer Bukenya (helpdesk Sanoma Media) om samen met mij al mijn websites door te lopen om na te gaan wat er allemaal aan mis is, van de hand gewezen. Ik wil gewoon mijn data terug en kon niet zien wat samen ernaar kijken daarbij zou helpen. Het zijn meer dan tien websites waarmee zoveel mis is dat er geen beginnen aan is. Dat zou hem en mij een week gaan kosten. Bovendien heb ik maanden gesmeekt mijn websites met voorrang te behandelen, maar dat was pertinent onmogelijk, zei Sanoma Media. Dus dan levert samen naar de ravage kijken ook niets op.

        Het is nu carnavalsvakantie. Drie keer raden wat ik al dagen zit te doen. Mijn lessen voor de komende periode (voor twee vakken) opnieuw op een website zetten en de ontbrekende data uit mijn archief vissen. Ik heb er zo ontzettend genoeg van, van deze al sinds augustus durende druk, maar ik heb geen keus.

        De heer Bukenya is ook op de hoogte van mijn brieven. Ik heb hem dringend verzocht er vanuit zijn leidinggevende positie voor te zorgen dat ik fatsoenlijk een reactie krijg, maar daarna heb ik niets meer gehoord.

        • Wat een belachelijk antwoord: ik kan u geen antwoord geven op uw vraag omdat ik het antwoord niet weet!! Dan ga je toch op zoek naar dat antwoord? Sanoma/weblog mag wel eens wat gaan doen aan z’n klantenservice. De meeste bedrijven hebben geen notie hoe belangrijk een goede klantenservice is en bezuinigen daar op. Domdomdom.

Geef een reactie op uitwijkpost Reactie annuleren