Diakritische tekens in weblog nog niet correct

Geachte Bloggers,

Mijn weblog bij Sanoma Media geeft nog steeds de diakritische tekens niet correct weer. Ondanks het feit dat er tijdens onze bijeenkomst was gezegd dat dit probleem opgelost was.

De helpdesk heeft overigens snel & correct geantwoord: men heeft dit probleem toch nog niet onder controle en verzamelt nu de blogs waar dit een probleem is. Daar gaat men dit stuk voor stuk behandelen. Ben benieuwd wanneer het probleem is opgelost (mijn melding is van enkele weken geleden), want zolang dat niet geregeld is blijf ik bij WordPress bloggen.

www.henk50.wordpress.com
www.henk50.weblog.nl

Henk Algra

6 thoughts on “Diakritische tekens in weblog nog niet correct

    • @Knutselsmurf: Het was helemaal niet moeilijk, webminlog heeft het moeilijk gemaakt. Zelf had ik een typepadexport van mijn vorige web-log gemaakt en die werd keurig door wordpress.com geïmportereerd zonder diacritische fouten, dubbel berichten of verkeerder koppelingen aan reacties en categoriën. Die fouten wist web-log dus allemaal wel te maken.

      Het probleem wat zich nu voordoet is dat de berichten na oktober-2011 geen diacritische fouten hebben en alle berichten voor augustus-2011 wel. Bij een aantal actieve bloggers zijn die berichten met tekenfouten in de vergankelheid gezakt en denkt men dat dit probleem verholpen is door alleen naar de nieuwe berichten te kijken. Ofwel stinkende heelmeester vertrouwen op de tijd die alle wonden heelt. 🙂

  1. ik denk niet dat ik hen ga melden dat het probleem er bij mijn blog ook is. Ik heb al tijden een ticket openstaan omdat bijna al mijn foto’s ontbreken en daarop krijg ik al nauwelijks antwoord. In ieder geval is er nog steeds geen oplossing. Misschien moet je er onderhand eens rekening mee gaan houden, Henk, dat je voor altijd bij WordPress blijft 😉

  2. Ik heb intussen zelf alles aan zitten passen pffff, had ik voor een deel al eens gedaan maar na verloop van tijd verschenen de rare tekentjes weer. Nu lijkt alles te blijven zoals het is. Ook de categorieën klopten niet meer, die heb ik ook aangepast. Nu worden de aantallen reacties alleen nog niet weergegeven onder de meeste berichten terwijl ze wel zichtbaar zijn (onder de advertenties).

  3. Ik las net de mail van Henk dat Webzonderminmaarmetdiacritischefoutenlog de diacritische fouten niet meer gaat oplossen omdat ze het niet kunnen. In dat geval is er een goede oplossing: Weblog geeft de bloggers hun exportbestand van typepad e zij laten dat importeren door WordPress. Dan zijn niet alleen de diacritische fouten verdwenen, maar ook de dubbele berichten, het tekort aan opslagruimte en de irritantereclames.

Bedankt voor je reactie.

