Doe je beklag tegen Sanoma op Joop.nl

Op Joop.nl wordt momenteel een nieuw initiatief van Sanoma Media besproken. Clara Legêne heeft daar haar verhaal gedaan.

Het lijkt ons een goed idee dat alle Sanoma gedupeerden die met zijn klachten bij Sanoma niet verder komt, Clara’s voorbeeld volgt en zijn (of haar) verhaal daar in een reactie op het artikel doet.

Om zoveel mogelijk de aandacht te vestigen op deze klachten lijkt het ons een goed idee om te beginnen zoals Clara doet: Sanoma Media is de firma die ….. en te eindigen met WTF.

Succes!

23 thoughts on “Doe je beklag tegen Sanoma op Joop.nl

  1. Het lijkt een beetje een kruistocht van 1 persoon. Een paar jaar geleden voerde Clara een gelijksoortige kruistocht tegen het UWV.

    Natuurlijk moet je ook niet alles wat Sanoma schrijft geloven. 3.428 People like web-log.nl
    Ik klikte er een paar aan. Mieke, nooit eerder iets geschreven op Facebook, is fan van web-log. Annet, die zat bij de vergadering bij Sanoma. Melody, die naam komt me ook bekend voor.

      • Ik had geschat dat we niet veel te eisen hadden, gezien de gebruiksvoorwaarden van web-log, dus het leek me handiger om een beroep te doen op hun coulance, en hulp aan te bieden bij de conversie. Tot mijn spijt wilde Sanoma daar niets van weten, en Clara kennelijk ook niet.

        • Het is jammer dat Sanoma niet inging op je aanbod. Clara heeft met Sanoma een appeltje te schillen en dat is iets dat Sanoma moet oplossen. Tot dusver, na zes aangetekende brieven krijgt zij nog steeds nul op het rekest en is zij nog steeds haar vrije uren aan het vullen met herstel van haar websites. Daarom lijkt het mij niet meer dan opportuun dat zij nu de media gebruikt.

          • Knutselsmurf, je hebt dat UWV-verhaal waarschijnlijk van internet, maar dat was verre van een hopeloze kruistocht van 1 persoon zoals je suggereert. Mijn (inderdaad individuele) protest leidde tot Kamervragen, een wetsaanpassing die voor velen in overheidsdienst die hun baan verliezen tot op de dag van vandaag een belangrijke verbetering is en volkome terechte excuses van (toen) minister De Geus aan mij.

            Ook in het geval van Sanoma Media ga ik gewoon door tot er m.i. recht is gedaan en niet alleen aan mij. Ik stuurde toevallig vandaag opnieuw een brief aan Ariëns. Zal hem hier zo op de site zetten.

  2. Neen een advocaat, schakel je rechtsbijstand in. Simpel. Daar bereik je ws meer mee dan deze kruistocht.

    • Het een sluit het ander niet uit! Maar wil je nu beweren dat dit een normale gang van zaken is, om je recht te krijgen je deze middels advocaten moet halen? Hebben klanten dan alleen rechten als ze deze moeten veroveren? Wat een onzin, Sanoma Media roept deze reactie over zich af. Ik ben blij dat er vasthoudende mensen zijn, die niet bang zijn voor grote bedrijven en zich niet zo gemakkelijk gewonnen geven als deze bedrijven wel graag zouden willen.

      • “Neen een advocaat, schakel je rechtsbijstand in. Simpel. Daar bereik je ws meer mee dan deze kruistocht.”

        Als je het niet erg vindt geef ik eerst Sanoma Media de gelegenheid juridisch onderbouwd antwoord te geven op een aantal legitieme vragen en verzoeken van mij. Als blijkt dat dit categorisch geweigerd en ontdoken wordt, en daar lijkt het inderdaad op, volgt stap 2. Reken maar van yes.

  3. Voor mij als buitenstaander is het heel lastig om er iets van te vinden. Er zijn zoveel mensen als Clara die gevechten voeren tegen instanties. Soms geheel terecht, vaak ook op basis van veronderstellingen en misverstanden.

    • Lees haar verhaal maar hier op Uitwijkpost, dan vallen de veronderstellingen en misverstanden wel af. Het gaat hier om een wanprestatie.

  4. Feit blijft dat ik nog steeds mijn foto’s voor het overgrote deel kwijt ben en dat Sanoma al weken geen antwoord meer geeft op mijn vraag daarover bij de helpdesk. Het woord ‘onbehoorlijk’ dringt zich wel bij mij op…;)

    • Belangrijk nieuws van Sanoma.
      Ik had twee tickets uitstaan met dezelfde hulpvraag: op welke termijn ik mijn foto’s terug zou zien op weblog.nl.
      Vandaag kreeg ik op beide vragen bericht. Het oudste ticket met een laatste update van 1 maart (!) meldde: “je aanvraag van ticket #….. is geüpdated”. Na inloggen las ik de volgende tekst: “dit ticket is gesloten en samengevoegd met ticket #…..
      Het andere ticket, gedateerd 19 maart, waar het eerdere ticket bij is gevoegd laat na inloggen geen reactie zien.
      Op deze manier is de oude historie van mijn vraag geruisloos verdwenen en lijkt het stellen van mijn vraag nog maar relatief kort geleden. Van een oplossing is nog geen sprake.

      Ik laat jullie dit weten want ‘belangrijke mededelingen’ moeten natuurlijk doorgegeven worden op dit forum. De gehele gang van zaken toont wederom aan hoe serieus Sanoma met haar klanten omgaat en hoe snel en vakkundig er aan een oplossing gewerkt wordt.

      Ik heb er weer alle vertrouwen in dat het goed komt.
      (not!)

  5. Een prachtig borduurblog zonder foto’s, dat is….. zeer nuttig en fraai!
    Sanoma toont op dit zwaar verminkte blog wel advertenties, dat is….. zeer onbeschoft.
    Op vragen aan de helpdesk volgt structureel geen antwoord, dat is….??
    Sanoma toont minachting voor de bloggers. Onder hen bevindt zich een leraar die nauwelijks haar werk kan doen en ook nog eens zeer onbeschoft behandelt wordt. Hiermee toont Sanoma haar disrespect voor maatschappelijk zeer relevante zaken. Dat is ontoelaatbaar.
    Ik wil de oproep van Roberto steunen. We zouden een jurist in de arm moeten nemen, Sanoma mag deze zaken aan de rechter uitleggen.

  6. Ik ben ook een heel groot deel van mijn foto’s kwijt. En dat is op zijn minst erg vervelend, want nu moet ik die er met de hand allemaal stuk voor stuk weer inzetten. Ik heb ervoor gekozen om op mijn uitwijkplaats te blijven en bezoekers van mijn weblog te verwijzen naar mijn wordpres stekje. Al mijn teksten van weblog staan daar, maar ja – die foto’s moet ik ook daar met de hand er weer inzetten. Een heidens karwei, wat ik niet twee keer ga doen. Ik kan me heel goed voorstellen dat er iemand is die het echt niet pikt en doorgaat tot het gaatje, zeker als je een betaald blog hebt gehad. Of je dat een kruistocht moet noemen, weet ik niet hoor.

  7. Dus… Nogmaals mijn oproep. Zoals al eerder gezegd heeft Sanoma de delegatie van bloggers gewoon voorgelogen. Dit kan en mag niet geaccepteerd worden.
    @Margo: Zoals je weet ben ik over 2 weken in NL. Heb je iets voor me te doen misschien??

    • Heb ik iets voor je te doen? Over twee weken ben je in Nederland. Tijdens onze e-mail gesprekken met Bukenya is een eventuele tweede meeting op een later tijdstip ter sprake gekomen. Sanoma heeft vragen beantwoord maar gezien de gebrekkige voortgang van de migratie, blijken de antwoorden niet te kloppen. Aangezien de mogelijkheid van een tweede gesprek tussen de bloggers en Sanoma niet werd afgewezen lijkt het me dat we contact kunnen opnemen met Bukenya om hierop terug te komen en een datum gedurende jouw verblijf in Nederland af te spreken. Er zal dan wel een delegatie webloggers moeten zijn die de moeite en de tijd wil nemen zijn nek hiervoor uit te steken.

      • Ik zie geen enkele voortgang, laat staan een gebrekkige, dus wanneer zullen de antwoorden dan wel kloppen??

        • ben het eens met Bert, ik zie evenmin vooruitgang op gebied van probleemoplossing en ook niet op het vlak van dienstverlening en beantwoording van vragen. Ik ben op dit moment bezig om alle tekst handmatig over te brengen naar mijn blogspot plek en ga dan log voor log alle foto’s zelf weer toevoegen. Web-log werkt zeer stroperig dus ook dat valt niet mee.
          Ik geloof niet dat ik hier nog energie in moet stoppen.

  8. Dat nu nog steeds diacritische tekens niet goed worden weergegeven, is een overduidelijke indicatie dat de migratie niet serieus genomen is. Dat is het eerste wat je bij een platformoverschrijdende activiteit vooraf oplost. Voor de rest heb ik niets met geneuzel over juridische aspecten en kleine lettertjes, Sanoma is gewoon ernstig in gebreke gebleven tegenover eerder aangelokte, al of niet betalende klanten, die jaren werk naar de kloten hebben zien gaan…

  9. Sinds het gesprek bij Sanomedia (waaruit ik hoop putte voor de toekomst) heb ik nog geen verbeteringen gezien. Nog steeds vreemde tekens en honderden vermiste foto’s. Ik ga er vanuit dat Coen e.a. stevig hun best doen, maar het lijkt er op dat de problemen toch te groot zijn…

  10. Naar maanden wachten en valse hoop gevend uiteindelijk het antwoord,…

    Medewerker, Apr 16 15:02 (CEST):
    Beste supergoof,

    Tot onze enorme spijt moeten we je helaas melden dat het niet zal lukken om missende foto’s terug te plaatsen. De bestanden die we hadden en die oke waren zijn ingevoegd, de rest is onherstelbaar beschadigd geraakt.

    Als je via het cachegeheugen van een zoekmachine zoals. bijv. Google nog bestanden kunt terugvinden kan je ze opnieuw plaatsen en zodoende weer aan je eigen bestanden toevoegen.

    Onze oprechte en welgemeende excuses hiervoor.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker
    Weblog.nl helpdesk

    Dat was dan het einde van een weblog dat enorm veel bezoekers trok.
    Het was ook het duurste account.
    Wat een shitzooi!

  11. Jammer, Goof, ook voor jou!

    Goeie timing, eerst tijden lang radiostilte en dan nu met deze berichten komen. Ik kreeg vanmiddag een soortgelijk bericht. ( zie onder). Een slechte beurt van Sanoma die ons al die maanden voorgelogen heeft dat het allemaal goed zou komen. Naar mijn idee gaat het ze gewoon veel te veel tijd kosten om de foto’s terug te plaatsen. Het enige wat wij nog kunnen doen is Sanoma die publiciteit geven die ze verdient 🙂

    Medewerker, Apr 16 17:23 (CEST):

    Beste Marcella

    Tot onze enorm grote spijt moeten we je helaas mededelen dat afgelopen week duidelijk is geworden dat het niet gaat lukken missende bestanden/foto’s terug te plaatsen. De bestanden die we hadden en oke waren zijn teruggeplaatst, de overige zijn helaas onherstelbaar beschadigd geraakt.

    Onze welgemeende en oprechte excuses hiervoor.

    Met vriendelijke groet

    Medewerker
    Weblog.nl helpdesk

  12. Nog een soortgelijk mailtje, dit keer over de diakritische tekens:

    Beste Betsie,

    Tot onze grote spijt moeten we je helaas melden dat we het lettertekenprobleem niet kunnen oplossen.

    Onze oprechte en welgemeende excuses hiervoor.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker
    Weblog.nl helpdesk

Bedankt voor je reactie.

