Sanoma geeft toe dat het NIET MEER goed komt met weblog

Nu blijkt, zie de laatste reacties, dat weblog niets meer doet aan de grafische bestanden die zoek zijn en ook niet in staat is het probleem met de leestekens op te lossen, of daar geen tijd/geld/energie in wil steken (want Knutsersmurf heeft zich bereid getoond dat te helpen oplossen, maar dat hoefde niet) is het mij, en ik denk vele anderen, duidelijk dat de verhaaltjes van de laatste maanden, sinds augustus 2011, verhaaltjes waren. Ook de uitspraken van Leonard Bukenya kloppen niet. Het was pappen en nahouden dat ze gedaan hebben. Meer niet.

Het komt niet goed, de migratie is compleet mislukt, ze gooien de handdoek in de ring, ze hebben immers wel weer nieuwe speeltjes en dat gezeur van de webloggers die hun weblog terug wilden is gewoon vervelend voor Sanoma.

Ik denk dat het ook zinloos is vanuit de kant van de bloggers verder nog energie in Sanoma weblog te steken. Wie nog geld van Sanoma wil, wens ik sterkte en succes, en verder raad ik iedereen aan die dat nog niet heeft gedaan, weblog van Sanoma de rug toe te keren en bij een betrouwbaar bedrijf verder te bloggen.

Nu Sanoma toegeeft dat ze er een puinhoop van gemaakt heeft en het ook niet meer goed komt, denk ik dat ze maar over de brug moeten komen en de gedupeerden zoals Clara Legêne een fatsoenlijke tegemoetkoming geven.

Adieu webmetofzonderstreepjelog.
Adieu stel amateurs in alle opzichten.
Adieu stel horken en leugenaars.

Zie ook Ximaars reactie op het geheel. En Jeroen Mircks reactie. En hier een bericht over het fiasco op Webwereld.
Hier
de reactie van Clara Legêne.

14 thoughts on “Sanoma geeft toe dat het NIET MEER goed komt met weblog

  1. Ik ben het volledig met Margo eens, energie stoppen in datgene wat je nooit meer terugkrijgt is zinloos. Ik stop mijn energie liever in het op orde krijgen van de oude tekstbestanden en foto’s op mijn nieuwe webplek. Nog 21 maanden over te zetten aan tekst en dan handmatig alle foto’s er weer bij zoeken en plaatsen. Het is niet anders. Ondertussen zijn berichten zoals hierboven natuurlijk zeer slecht voor ‘de goede naam’ van Sanoma.
    Vinden jullie het heel erg als ik daar niet mee zit? 🙂

  2. Je kan een exportbestand aanvragen en die zelf bewerken om de rare tekentjes om te zetten in wat het oorspronkelijk voorstelde. Dingen die echt verloren zijn gegaan haal je daar niet mee terug. Kennelijk wil de leiding van Sanoma geen cent meer in oude blogs steken, hoeveel negatieve aandacht ze dat ook oplevert.

    Ik wil aan Clara Legêne nog kwijt dat ik niks negatiefs bedoelde met die kruistocht. Je doel is legitiem. Ik had alleen bedacht dat, als je formeel niet veel rechten hebt, maar wel ongeveer dezelfde belangen als weblog.nl, het productiever zou zijn om mee te helpen de troep op te ruimen, in plaats van allerlei vormen van genoegdoening te eisen. Dat Sanoma vervolgens weigert anderen toegang te geven tot de backup, belooft dat ze het probleem zelf oplossen en daarba via een briefje iedereen vertelt dat het helaas niet gelukt is, kon ik niet voorzien.

    • Waar wij denk ik van mening over verschillen is je zin “Ik had alleen bedacht dat, als je formeel niet veel rechten hebt”.

      Sanoma Media stelt zich op het standpunt dat in hun algemene voorwaarden is opgenomen dat zij niet aansprakelijk zijn voor verloren content.

      Ik vraag echter geen vergoeding voor verloren content , maar een schadeloosstelling voor gemaakte arbeidskosten veroorzaakt door het feit dat ik mijn content opnieuw digitaal en interactief beschikbaar moest en moet maken. Dat was namelijk de enige dienst waarvoor ik Sanoma Media betaalde. Die dienst hebben zij mij vanaf 22 augustus 2011 niet meer geleverd, waardoor ik in de uitoefening van mijn beroep zeer ernstig ben gehinderd.

      Er is geen jurisprudentie hierover. Internetjuristen die ik heb geraadpleegd zeggen dat ik een zaak heb.

      Los hiervan heeft het er alle schijn van dat mijn content van zeventien websites met lesmateriaal voor een belangrijk deel ook verloren is gegaan. Wat het opnieuw digitaal en interactief beschikbaar maken ervan nog tijdrovender maakt. Dat, plus het feit dat Sanoma Media mij vooralsnog weigert antwoord te geven op mijn vragen, opmerkingen en klachten, maakt de zaak er niet beter op.

  3. @Knutselsmurf: Ik heb geen enkel verstand van programmeren dus misschien een domme vraag.
    Wanneer Sanoma jouw hulp had geaccepteerd zou je dan elk blog afzonderlijk moeten bewerken of zou je dan door een centraal in te voeren code (noem je dat zo?) in één keer alle rare tekens in ALLe blogs tegelijk kunnen doen verdwijnen?

    • Dat dacht ik al. Wanneer Sanoma jouw hulp zou hebben geaccepteerd denk je dat je dan in staat zou zijn geweest die fout volledig op te lossen?
      En zo ja, Hoeveel tijd zou je daar dan mee bezig zijn?

  4. vraagje aan knutselsmurf die ‘er kennelijk wat meer van af weet’
    Het is mij opgevallen dat een aanzienlijk deel van mijn foto’s een andere naam heeft dan ik ooit aan de foto’s heb gegeven. Het zijn juist die foto’s die nu
    ‘kwijt’ zijn. Is dat ook een fout die ontstaan is bij de typepad backup?

  5. Heb gelukkig alles terug, meteen een backup gemaakt en geimporteerd in mijn wordpress account.

    Langzaam laat ik mijn weblog blog dood bloeden, de vorige verliep voor mij al verkeert waardoor ik alle bestanden opnieuw moest bewerken. Nu bij deze is het weer zo zelfs een verslag die ik op mijn wordpress account maak is helemaal verneukt door de onkunde van weblog.nl.

    • Dat zou best kunnen, maar daar kan ik niet achter komen, omdat we niet achter de schermen mogen kijken. Sanoma schuift de verantwoordelijkheid op het bordje van TypePad, maar we hebben niet de mogelijkheid om te controleren of dat terecht was. Tijdens die vergadering was een van mijn eerste vragen :
      Is er daadwerkelijk een rechtszaak geweest ? Dat werd namelijk beweerd in een interview met de CEO van Sanoma. Het verslag van zo’n rechtszaak zou ons een wereld aan informatie verschaft hebben. Het antwoord was (natuurlijk) dat het beperkt is gebleven tot brieven van advocaten.

  6. ach ja….het was al wel duidelijk.
    Ik heb een week geleden alle bestanden van welog gehaald.
    geld terug …nou ik geloof er niet meer in.
    Het is een finale mislukkig gebleken.

    • Als je nog geld tegoed hebt van Sanoma, Eveline, dan blijf je daar recht op houden! Je hebt betaald voor een service die niet verleend werd.

Bedankt voor je reactie.

