Open brief aan Leonard Bukenya, contactpersoon voor voormalige web-loggers bij Sanoma Media

Beste Leonard,

De meeting met de delegatie webloggers was begin maart. Zou je zelf ook eens willen kijken naar de antwoorden die je gaf op de vragen, de toezeggingen en beloftes, en wat daar van gekomen is?

Het is bijna twee maanden later en mijn stellige indruk is dat die meeting een zoethoudertje was en dat Sanoma Media de oud web-loggers laat barsten.

Graag verneem ik van jou je reactie op het geheel en ik verzoek je dan ook even bij te lezen op https://uitwijkpost.wordpress.com/, met name de laatste twee berichten tonen aan dat Sanoma Media zich niets meer gelegen laat liggen aan de oud web-loggers.

Ik geef je de kans hierop te reageren, je reactie zal gepubliceerd worden op Uitwijkpost.
Mocht je inmiddels niet meer bij deze club op de loonlijst staan, dan verneem ik dat ook graag. In dat geval gefeliciteerd en wij zullen je niet langer lastig vallen.

Vriendelijke groet,

Margo Knegjes
Uitwijkpost

UPDATE:
De reactie op mijn e-mail kwam sneller dan verwacht:

Beste relatie,

Ik ben van dinsdag 24 april t/m woensdag 2 mei op vakantie. Voor dringende zaken kun je contact op nemen met Ingeborg van der Eijk: ingeborg.eijk@sanomamedia.nl
Groet,

Leonard

Ik stuur de mail door naar Ingeborg. Wat hun definitie van ‘dringend’ is weten we onderhand wel, ik ga even uit van mijn eigen regels.

Update 11 mei:

Ik heb nog steeds niets gehoord van Leonard na zijn laatste bericht. Ik heb hem daarom vanochtend even een mailtje ter herinnering gestuurd.

Update 15 mei:

Mail naar Leonard Bukenya:

Beste Leonard,

Vrijdag 4 mei beloofde je Jan om maandag 7 mei  ‘first thing’  een aantal dingen te checken met ICT managers. Daarna zou je met een update komen. Dat is nu ruim een week geleden. De status update van de besproken zaken in de meeting hebben we nog steeds niet ontvangen. We hebben zelfs helemaal niets meer van je gehoord. 

Ook zien wij geen enkele update of beantwoording van de vragen op over.weblogs.nl. Niets, doodse stilte. Ook wordt er niets getwitterd en voorzover ik weet staan er ook op Facebook geen updates. Afgelopen vrijdag heb ik je er per mail nog even aan je belofte herinnerd, weer geen reactie. Omdat je mogelijk ziek bent of om andere redenen niet kunt reageren stuur ik een cc van deze e-mail naar je collega Ingeborg Eijk.

Clara Legêne heeft zeven (7) aangetekende brieven gestuurd, (https://uitwijkpost.wordpress.com/2012/04/16/zevende-brief-aan-e-ariens-director-content-publishing-sanoma-media/) zou teruggebeld worden … ja, het wordt saai … niets meer gehoord! 

Het is beschamend hoe Sanoma Media met z’n klanten omgaat na het debacle van de migratie. Sanoma Media mag zich in een hoekje gaan zitten schamen. Ik weet dat een aantal mensen zich aan het beraden is om aktie te ondernemen tegen Sanoma met als doel genoegdoening in de vorm van een vergoeding voor de te veel betaalde abonnementsgelden en voor de geleden schade. Het is triest dat mensen tijd en energie moeten steken in deze acties. 

Graag hoor ik van jou wanneer we de gevraagde en beloofde updates kunnen verwachten. 

Groet,
Margo

Uitwijkpost

12 thoughts on “Open brief aan Leonard Bukenya, contactpersoon voor voormalige web-loggers bij Sanoma Media

  1. @Legène: Leonard heeft afgelopen vrijdagmiddag gemaild dat ie het niet meer in de afgelopen week ging redden, voor een enkele vragen moet ie bij een ICT’er zijn die afwezig was. Morgen verwacht ie met antwoorden te komen.

  2. eenvoudig rekensommetje:
    het verzet van de bloggers is vakkundig om zeep geholpen + adverteren op het web is zeer lucratief = Sanoma heeft gewonnen.

  3. @ Bert: volgens mij is het verzet van een aantal bloggers nog niet om zeep geholpen. Je moet echter wel vol willen houden, want Sanomedia is qua communicatie niet bepaald het voorbeeld van een klantvriendelijk bedrijf. Als er op korte termijn geen afdoend antwoord is én de financiële kant nog steeds niet is afgewikkeld denk ik dat ik opnieuw Tros-Radar ga benaderen.

  4. @ henk50: Van de week ging het op mijn werk even kl***n vandaar mijn zwartgallige stemming.
    Ikzelf wil het zeker volhouden. We moeten Sanoma nog een paar dagen de tijd geven om te reageren om de mailtjes van Margo.
    Indien dit niet gebeurt of wanneer we opnieuw met een kluitje in het riet worden gestuurd wil ik voorstellen om gezamenlijk overleg te plegen over verdere actie. Naast elke individuele actie zoals die van jou en Clara moeten we denk ik ook als groep optreden.

  5. Ik moet wel zeggen dat het me wéér tegen valt hoe slecht er vanuit Sanomedia wordt gecommuniceerd. Misschien gaan alle problemen hun deskundigheid verre te boven. Meldt dat dan en biedt uit jezelf de abonnees (en zeker de betalende abonnees) een passende tegemoetkoming aan. Nu moet er steeds om gevraagd worden en krijg ik toch weer steeds het gevoel dat we met een kluitje in het riet worden gestuurd (om het nog netjes te zeggen).

Bedankt voor je reactie.

