Sanomaffia

In het verleden heb ik verschillende malen per mail, post en via de helpdesk gevraagd wat er gebeurt met mijn (vooruit) betaalde abonnementsgeld. Uiteindelijk kreeg ik een reactie dat de betaling van het abonnement zou worden opgeschort totdat alles weer naar behoren zou functioneren.

Nog steeds functioneert mijn weblog slecht: traag, vol met diacritische tekens, waarbij 90% van de foto’s ontbreekt. En toch heeft Sanoma Media op eigen houtje, zonder de abonnees hiervan op de hoogte te stellen, besloten dat ik géén teveel betaald abonnementsgeld terug krijg.

Lees maar:

Beste henk50,

Tot mijn spijt moet ik je helaas mededelen dat Weblog.nl heeft besloten niet tot restitutie over te gaan.

Ter compensatie heeft iedere weblogger 6 maanden lang een advertentievrij abonnement op diens log gehad, die 6 maanden zijn helaas verstreken inmiddels.

Ik had je heel graag een ander antwoord gegeven maar tot mijn grote spijt heb ik geen betere voor je.

Met vriendelijke groet,

Het is alsof ik de krant wel bezorgd krijg, maar hij is verder onleesbaar. Zou de directie van mijn krant dan ook zeggen: U hebt de krant toch ontvangen? Dat hij niet leesbaar is, daar kunnen we niks aan doen. U moet gewoon betalen!

Voor mij is Sanoma Media inmiddels Sanomaffia geworden!

Henk50

15 thoughts on “Sanomaffia

  1. Ze hebben kennelijk een andere definitie van ‘naar behoren’ dan jij.
    Die zes maanden zijn een lachertje. Toen werkte het weblog nog veel minder dan nu. Heb je kunnen bloggen in die zes maanden?? Dus wie zal er op je weblog hebben gekeken in die periode? Dat is dus bepaald geen aderlating voor Sanoma. Sterker: waarschijnlijk was het handiger de advertenties er nog even af te laten, en dachten ze handig hiervan gebruik te maken door dit als compensatie aan te bieden.
    Het zou veel eerlijker zijn als ze zouden zeggen: oudweb-bloggers, we doen niets meer voor jullie, we beginnen weer met een schone (?) lei met nieuwe, onwetende bloggers. We geven ook geen vergoedingen. We laten het er wel op aankomen, die bloggers geven het wel op. Hopen ze.

    • Sanoma geeft onjuiste informatie.
      Onze blogs zijn nooit reclamevrij geweest, ik heb het zeer regelmatig gecontroleerd: Op mijn zwaar verminkte blog waren altijd advertenties te zien.
      En ik heb echt vaak gekeken.

  2. Voel me ook gedupeerd, ik had besloten mijn blog dat ik bijhield vanaf ongeveer 2004 te verwijderen, maar dat lukt niet, kan er eigenlijk niks, of heel even lukt er iets, heb om het goed te krijgen er veel tijd in gestoken, kreeg niet altijd aardige mailtjes.

    Ik dacht dat ik mijn Volkskrantblog kon overzetten bij weblog, ik ben nu dingen kwijt, gelukkig heeft Ina me geholpen op WP anders was ik alles kwijt geweest.

    In de loop der jaren werd het er steeds slechter. Maar ik heb er nooit betaald, in jouw geval vind ik dat ze je geld terug moeten storten.

    Wat zeuren ze nou over advertentievrij? Alsof iemand daar dat nog zou willen…..

      • Ina heeft me juist goed geholpen, die heeft mijn blog van het VK overgezet naar WP, gelukkig maar, want van VK naar welog-nl kan niet meer, ik ben stuurloos op weblog, ik had alles liever verwijderd, er staat daar erg veel, ben nu niet meer baas over mijn eigendom, dat voelt niet goed. Al die jaren was het als een dagboek, maar ook grappen en grollen, verhalen en foto’s. Het is nog wel ergens, maar ik kan er niks mee, het is vervormd en gesloten voor mij.
        Maar ik ben er nog niet klaar mee.

    • Weer een reactie van de helpdesk.
      Ik ben eigenlijk steeds tevreden geweest over de helpdesk.
      Ik had gevraagd om een concrete naam omdat ik nog steeds niemand binnen de organisatie kan bereiken rond mijn betaalde abonnement.
      De problemen liggen elders binnen de organisatie en vooral rond de communicatie binnen Sanoma Media.
      Reactie van de helpdesk:

      Beste Henk

      Ik kan je geen naam noemen. De meldingen in de mails en de tickets worden zeker wel ook op hoger niveau gelezen en ik heb niet in de hand of en wanneer men daar op reageert.

      Een volgende bijdrage wordt niet afgeschreven want zoals in de migratie informatie is gemeld zijn alle abonnementen per start van de migratie gestopt. Dit omdat zij eigendom waren van TypePad.

      Nogmaals mijn excuses, het spijt me, ik had liever een ander antwoord gegeven.

      • @Henk: Er staat nu wel een opmerking bij, waardoor ik begrijp dat ze financieel zo moeilijk doen. Ik had al het vermoeden dat Web-log met Typepad een lege huls was die alles door Typepad (SixApart) in de USA liet doen, maar nu lijkt het er op dat ze ook gewoon het abonnementsgeld doorschoven aan Typepad en er zelf een beetje winst op maakten.
        Toen Typepad/SixApart Weblog/Sanoma zat was hebben ze natuurlijk geen geld teruggestort en had vanaf dat moment Sanoma haar zaakjes op orde moeten hebben. Wat duidelijk niet het geval was en is. Niet verwonderlijk, maar wel uiterst beschamend voor de betalende klanten.

  3. Reactie van een web-log blogger op mijn wordpress-blog: Nog steeds kunnen wij veel logs bij weblog niet bekijken. Wij hebben besloten om definitief bij Blogger te blijven. Ik neem aan jij bij WordPress?

  4. Goedemorgen,

    Ben helaas ook slachtoffer van deze maffia.. Heb onder druk betaalde account moeten voldoen want anders kon mn weblog niet overgezet worden en ging het op zwart. Maar.. ik kon daarna het geld weer terug krijgen als nieuwe weblog weer id lucht zou zijn.
    Heb zelf telkens weer moeten vragen naar de status en wanneer ik mn geld zou terug krijgen. Zelfs toezegging gehad dat ik bij de mensen zat die ze terug gingen betalen. Na maand maar weer eens informeren en dan te horen krijgen dat het technisch niet mogelijk is en dat er gekeken wordt om het terug te betalen in functionaliteit!
    En dat in iets waar je alle vertrouwen hebt verloren en wat je al op kosten heeft gejaagd om ergens anders iets nieuws op te zetten…!
    Ordinaire oplichters zijn het en zou me doodschamen om daar te werken!

    Wordt vervolgd…

Bedankt voor je reactie.

