Mail naar Sanoma Media nav updates

Beste Leonard,

Bedankt voor je update. Ik heb deze op Uitwijkpost gepubliceerd en heb daar reacties op ontvangen.
De volgende 9 aanvullingen gaf je door nadat je deze hebt afgestemd met de afdeling communicatie:

1. Update: Weblog is technisch stabieler en we hebben geen last meer van performance problemen, omdat het importeren van blogs afgerond is.
2. Update: Inmiddels zijn veel bugs opgelost. Zie de buglist voor de bugs die op dit moment nog openstaan.
3. Update: De buglijst is gemaakt en maar moet geüpdate worden. Wij zullen dezen zo spoedig mogelijk met jullie delen.
4. Update: De servers draaien nu op volle sterkte. Behalve gedurende een aantal onderhoudswerkzaamheden ondervinden wij op dit moment geen performance issues meer.
5. Update: De koppeling van de mediabestanden is afgerond. De afbeeldingen en videos zijn nu dus beschikbaar in de mediabibliotheek en kunnen verwijderd en aangepast worden.
6. Update: De export mogelijkheid is inmiddels teruggeplaatst.
7. Update: De diacritische fouten zijn deels opgelost. Het oplossen van het restant van de problemen wordt met hoge prioriteit uitgevoerd.
8. Update: De fotoalbums én de inhoud daarvan, zijn helaas niet door TypePad overgedragen aan Sanoma Media en komen tot onze grote spijt niet meer beschikbaar.
9. Update: De RSS feeds en push berichten werken weer.

De reacties op Uitwijkpost geven aan dat dit niet allemaal klopt. Ik wil je graag verzoeken even hier (link naar reacties) te klikken om de reacties te lezen. Je krijgt dan een beeld van de klachten.

Resumé:

1. Klopt niet. Weblog ligt er regelmatig uit, of is erg traag, waardoor er niet kan worden ingelogd. Toch wel een vereiste om te kunnen loggen,
2. ‘Zie de buglist ……’ Kun je ook aangeven WAAR??
3. Wederom, de toezegging was dat er in maart een buglijst op weblog.nl zou worden gepubliceerd. Niemand heeft deze nog kunnen vinden, dus graag vernemen wij de URL van deze buglist,
4. Klopt niet, zie punt 1,
5. Hierover krijg ik ook andere berichten
6. Dit klopt maar kan duidelijker,
7. Wat betekent ‘deels’? Hier zijn nog veel klachten over,
8. Aan helaas en grote spijt hebben de webloggers niet zoveel, waar blijft de compensatie?
9. Klopt niet.

Wat je in je mail meldt betreffende Clara Legene, daar klopt ook al niets van.
Wat vooral blijkt is dat Sanoma Media overkomt als een volkomen onbetrouwbaar bedrijf. Niet alleen Clara Legene heeft naast wekenlang extra werk nu ook al bijna een dagtaak aan het halen van haar gelijk en het recht op compensatie, ook anderen krijgen geen geld terug voor betaalde abonnementen. Zie de reacties. (Link naar de reacties)

Fouten maken is menselijk, maar soms ontstaan ze door gekluns. Klunzen is helaas ook menselijk. Wees als bedrijf dan ook zo menselijk om na dat gekluns je jarenlange trouwe (en vaak betalende) klanten fatsoenlijk tegemoet te komen. Klanten die het vertrouwen in Sanoma Media hebben verloren zijn jullie kwijt. Die hebben niets aan een half jaar geen advertenties op het weblog (was aangeboden, maar blijkt ook al niet te kloppen), want die willen begrijpelijkerwijs geen weblog meer bij Sanoma.

Ik heb nog twee vragen Leonard:

Wie, welke afdeling, is eindverantwoordelijk voor weblog en voor de migratie?
Hoe zit het met de klantenservice? Is weblog.nl al een professionele klantenservice waard?

En één mededeling:

Op over.weblog.nl waar jullie naar eigen zeggen communiceren, wordt niet gecommuniceerd. Er zit daar niemand meer achter het loket.

Wij zien je reactie graag tegemoet,

Vriendelijke groet,
Margo

Uitwijkpost

18 thoughts on “Mail naar Sanoma Media nav updates

  1. Gelukkig heb ik indertijd mijn VKblog leeggehaald, wat ik wilde bewaren opgeslagen en de rest weggegooid.
    In de tijdschriftenclub Samona had ik geen vertrouwen om van mijnheer de “developer” maar te zwijgen.
    Balen voor degenen die aan de zogenaamde “migrate” meegedaan hebben.

  2. Wat is het doel van dit mailtje? Verwacht je dat Sanoma nu na negen maanden opeens wel eerlijk gaat communiceren. En wat hierna? M.a.w. wat is jullie gezamenlijke plan voor verdere actie?

    • Een terugkoppeling. Meer niet. Wat ik verwacht van Sanoma? Alleen dat ze de mensen die zwaar de pineut zijn door hun geblunder, een compensatie aanbieden. Dat is het enige dat ze nog kunnen doen, en behoren te doen.
      Eerlijkheid verwacht ik niet meer nee.

  3. Gisteren niet bereikbaar (‘Bad Gateway’), vanmorgen wel bereikbaar, aan het begin van de avond niet bereikbaar (‘Bad Gateway’), nu wel weer bereikbaar. Is dat een kenmerk van een stabiel systeem?

    • Ja, dat zal wel komen door ‘werkzaamheden’……
      Waaruit je vervolgens kunt concluderen dat er flink gewerkt wordt.
      Nu nog het resultaat zien …

  4. Het hele systeem is zo instabiel als de lucht bij een hevig onweer, dat ben ik volkomen met je eens maar daar gaat het mij niet om.
    Mijn vraag was: accepteren we het dat Sanoma flink heeft verdient en flink blijft verdienen aan onze blogs.

    • Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er adverteerders zijn die bereid zijn te betalen voor advertenties op de blogs. Ook zij zullen constateren dat het weggegooid geld is. De advertenties die er staan zijn vast met fikse korting geplaatst. Bert, als je niet wil dat Sanoama verdient aan je blog kun je ‘m onzichtbaar maken voor zoekmachines of helemaal verwijderen. Of rechtstreeks via SEO (zie pagina Seo2) laten doorlinken naar je nieuwe blog. Maar ik heb geen idee hoe dat werkt met adverteren, hoe ze het berekenen.

      • Er verschijnen steeds meer advertenties zo ook nu al 2 per bericht, dus adverteerders zijn helaas nog steeds bereid te betalen.

        In artikel 6.2 xviii van de algemene voorwaarden staat dat het niet is toegestaan: “gebruik van de website voor het doorsturen van verkeer, middels een zogenaamde re-direct.”
        In artikel 8.5 staat dat bij verdwijdering van je blog, je dan alleen je account verwijderd. Weblog kan dan besluiten om je blog, of delen ervan, gewoon te laten bestaan, dus verwijderen lijkt me niet verstandig.
        Ik heb alle berichten in de prullenbak gegooid, dus die 2 advertenies per bericht zijn zo niet mogelijk.

        Maar het gaat me niet alleen om mezelf. Is het jullie uiteindelijke plan, in geval alles faalt, om Sanoma verantwoording te laten afleggen bij de rechter?

      • interessante zienswijze 😉 adverteerders die wel blijven betalen voor advertenties zullen – in ieder geval wat mijn blog betreft- geen waar voor hun geld krijgen. Er komt namelijk niemand meer vermoed ik. De plaatjes zijn voor het grootste deel weg en ik blog sinds september vorig jaar verder op blogspot; dáár zitten mijn lezers 🙂 Ik had nog niet bedacht dat juist het laten staan van ongebruikte blogs een angel in de verdiensten van Sanoma is omdat daarmee het effect voor de adverteerders sterk vermindert.
        Ik laat mijn oude blog nog even staan 🙂

        • Je maakt prachtig borduurwerk, vooral dat wit op wit vind ik erg mooi. Dat je de meeste niet kunt zien is niet alleen erg jammer maar ook zeer frusterend. Maar wist niet dat je alle werkstukken dubbel maakte 🙂

  5. Hoi Margo,

    vanuit warm Panama toch maar weer eens gekeken hoe e.e.a. er voor staat. Nou ja… Zooitje dus nog steeds… Wat ik me afvroeg.. jij hebt op 21 mei deze mail naar Leonard gestuurd…. Het is nu 23 juni… Heb je al antwoord??

Bedankt voor je reactie.

