Buglijst op weblog.nl

Op http://over.weblog.nl hebben wij vrijdag de buglijst gepubliceerd. Wij hebben alle bugs gecheckt en de bugs die als opgelost vermeld worden moeten ook gewoon werken. Mochten hier nog zaken missen in jullie ogen voegen we deze toe en geven de status aan.

Aldus Leonard Bukenya. Ga even kijken en zie je dingen die jij toch anders ervaart op je weblog, meld dit dan even in een reactie.

Voor het gemak heb ik hieronder even de lijst geplakt:

20120604-155252.jpg

26 thoughts on “Buglijst op weblog.nl

  1. Dat van die leestekens heb ik al twee keer eerder aan de helpdesk doorgegeven, beide keren met de URL van minstens tien berichten en dan moet het nog een keer?
    Sanoma blijft ons aan het lijntje houden

  2. Zo ver ik merk hebben alle blogs nog last van diacritische fouten, alleen schuiven die steeds meer naar achteren. De nieuwe berichten hebben er geen last van.

    Mij maakt het inmiddels totaal niet meer uit wat Weglog onderneemt. Een week terug kreeg ik op mijn oude weblog zoveel spam dat ik die geruimd heb. Dan kan er ook niet meer op gereageerd worden en ontvang ik geen spammails meer.

  3. Nu, na meer dan 9 maanden worden we nog steeds aan het lijntje gehouden, dat is onacceptabel.
    Ik had een gratis blog maar vind het ontoelaatbaar dat teveel betaald abonnementsgeld niet wordt terug gegeven.
    Ik zal een jurist inschakelen, laat hem/haar ook de Algemene voorwaarden grondig onderzoeken, deze deugen niet dus zeer waarschijnlijk zal Sanoma binnenkort iets horen.

      • Uiteraard!
        Mijn bedoeling is een inventarisatie te maken van alle problemen. De jurist moet dan bepalen wat hij/zij er mee kan.

        • De jurist die ik wilde vragen komt pas over enkele weken terug van zwangerschapsverlof, dus het duurt nog een tijdje. Na meer dan 9 maanden lijkt me dit uitstel geen probleem.
          Misschien kan Margo in de tussentijd nog iets bereiken.

          • Uiteraard ga ik hier vragen over stellen, maar om wat druk op de ketel te zetten is het niet verkeerd alvast juridisch advies in te winnen.

  4. Goed, ik wil de jurist nu niet storen maar dat geeft niet, ze is extreem goed in haar werk en werkt snel. De Algemene voorwaarden deugen volgens mij niet, dus heeft de jurist daar ook niet veel tijd voor nodig.
    De dreiging van een rechtszaak veroorzaakt m.i. aardig wat druk, het lijkt me voor Sanoma nu erg verstandig ditmaal wel meteen en eerlijk antwoord te geven op jouw vragen.
    We geven hen zo wat extra tijd. Sanoma is nu aan zet.
    Benutten zij de kans die wij hen geven? Tevens voorkomt dit dat zij in de toekomst het slachtoffer kunnen gaan uithangen, zoals eerder.
    Lijkt jou dit een goed plan?

    • Bert, win gewoon wat juridisch advies in. Ik heb er geen verstand van of ervaring mee. Zij die er wel verstand van hebben kunnen bekijken of je een zaak hebt of niet. Dus of het een goed plan is of juist niet. Het moet je niet meer gaan kosten dan het je oplevert.

      • Juridisch advies inwinnen ben ik sowieso van plan. maar vroeg me af of jij in de tussentijd nog vragen ging stellen, vandaar mijn vraag

        • Om vragen te stellen hebben ik wel wat meer info nodig. Wat zijn nu nog de problemen? De diakritische fouten zitten nog steeds in de oude blogs.
          Verder zijn er nog mensen die geld tegoed hebben van Sanoma wegens niet geleverde diensten.

          Zijn er nog meer problemen?

          • Ik wilde net op een weblog reageren. Na dit te hebben gedaan zag ik niets terug van mijn reactie. Dat klopt dus niet.

        • Zojuist verstuurd naar Leonard Bukenya:

          Beste Leonard,

          Het is al enige tijd geleden dat we het laatst van elkaar hebben gehoord. 

          Kun je misschien een update geven van hoe de zaken er op dit moment voorstaan? Met name de diakritische tekens zijn niet hersteld in de oude weblogs, hetgeen betekent dat de posts geplaatst vóór de migratie nog steeds mismaakt zijn.

          Ook wacht xx nog steeds op een reactie op zijn e-mail van 31 mei betreffende de terugbetaling van abonnementsgeld voor de periode dat zijn weblog onbereikbaar en onbruikbaar was.  En zo zijn er uiteraard nog meer mensen die recht hebben op terugbetaling. Wanneer wordt dit fatsoenlijk afgehandeld?

          Ik ben ook benieuwd naar het functioneren van een algemene klantenservice voor weblog, dus niet alleen een technische helpdesk maar een klantenservice die direct contact met de klant kan onderhouden via de telefoon of de mail, en ook vragen betreffende betalingen e.d. kan beantwoorden. 

          Is er al iets bekend over een compensatie voor de de gedupeerde webloggers? Dus los van de terugbetaling van abonnementsgeld?

          Ik zou graag een update willen plaatsen op Uitwijkpost. Ik hoor dus graag van je.

          Vriendelijke groet,
          Margo

  5. Wel opvallend bij zo’n groot bedrijf is dat Leonard kennelijk onvervangbaar is. Klanten moeten gewoon een paar weken wachten totdat hij weer terug is van vakantie; er is niemand die hem waarneemt. Is dat typerend voor het belang dat Sanoma Media ziet in het voortbestaan van weblog? Ik werd vanavond wel gebeld voor een abonnement voor een tijdschrift, maar rond weblog wil het maar niet lukken om klantvriendelijker te zijn. Zolang Sanoma Media niet de zaken correct afhandelt rond weblog ben ik trouwens niet van plan om (weer) een abonnement op één van hun papieren bladen te nemen.

  6. Op mijn twee oude blogs, niklas.weblog.nl en dwarsbongel.weblog.nl, zijn de diacritische leestekens nog steeds verziekt.
    Verregaand onprofessioneel geklungel, want dat is het eerste waaraan je behoort te denken bij een conversie c.q. migratie: dat was een van de eerste dingen die ik, al heel lang geleden, in mijn professionele loopbaan op het gebied van informatica en internet heb geleerd.

  7. Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van Leonard Bukenya. Zodra ik weer thuis ben, ik ben nu met vakantie, zal ik deze hier plaatsen.

Bedankt voor je reactie.

