Reactie van Leonard Bukenya op mijn eerdere e-mail

Onderstaande e-mail ontving ik op 25 juli, tijdens mijn vakantie:

Beste Margo,

Ik zag dat je tijdens mijn vakantie een mail hebt gestuurd met vragen. Bij deze stuur ik je voor zover mogelijk de antwoorden voor de vragen uit je mail.

Ik heb je vragen even gekopieerd en de antwoorden eronder gezet.

Kun je misschien een update geven van hoe de zaken er op dit moment voorstaan? Met name de diakritische tekens zijn niet hersteld in de oude weblogs, hetgeen betekent dat de posts geplaatst vóór de migratie nog steeds mismaakt zijn.

Het lukt ons helaas niet alle diakritische fouten te herstellen. Dit blijkt helaas door ons niet mogelijk te zijn en moet door de gebruiker zelf handmatig aangepast worden. Hoe vervelend ook, dat beseffen wij ons.

Ook wacht Henk Algra nog steeds op een reactie op zijn e-mail van 31 mei betreffende de terugbetaling van abonnementsgeld voor de periode dat zijn weblog onbereikbaar en onbruikbaar was. En zo zijn er uiteraard nog meer mensen die recht hebben op terugbetaling. Wanneer wordt dit fatsoenlijk afgehandeld?

Er was aan een aantal mensen terugbetaling van het abonnementsgeld beloofd. Deze mensen hebben hun geld terug ontvangen.Wij zullen Dhr. Algera een antwoord sturen op zijn mail.

Ik ben ook benieuwd naar het functioneren van een algemene klantenservice voor weblog, dus niet alleen een technische helpdesk maar een klantenservice die direct contact met de klant kan onderhouden via de telefoon of de mail, en ook vragen betreffende betalingen e.d. kan beantwoorden.

Wij hebben de helpdesk van Weblog.nl onlangs ondergebracht binnen de Sanoma brede servicedesk. Hierdoor moeten we de klanten beter kunnen servicen. Dit wordt wel allemaal via de mail gedaan. Deze personen hebben direct contact met de gebruikers van Weblog.nl. De helpdesk probeert alle antwoorden van gebruikers zo zorgvuldig mogelijk te beantwoorden.

Is er al iets bekend over een compensatie voor de gedupeerde webloggers? Dus los van de terugbetaling van abonnementsgeld?

Weblog.nl heeft aan alle gebruiker 6 maanden gratis functionaliteiten gegeven ter compensatie. Aan abonnees is een tijdschriftenbon gegeven ter compensatie. Er zal verder geen compensatie plaatsvinden.

Groet,

Leonard Bukenya
Business unit manager user generated content & social

Samengevat:

De diakritische tekens in de oude weblogs worden niet hersteld. Je blijft dus met een onleesbaar weblog zitten, tenzij je zin en tijd hebt om dit allemaal handmatig aan te pakken. Los het zelf op is dus het antwoord.

Er zijn mensen die hun abonnementsgeld hebben terug ontvangen. Wie wat heeft terug ontvangen is niet duidelijk.

Henk Algra wacht al tot hij een ons weegt, maar heeft nog geen reactie ontvangen op zijn mails.

Er is een klantenservice voor weblog gebruikers die uitsluitend per e-mail functioneert.

Er komt geen compensatie.

9 thoughts on “Reactie van Leonard Bukenya op mijn eerdere e-mail

  1. Had iemand nog anders verwacht???
    Echt zeer teleurstellend. Ik moest even lachen bij de opmerking over de 6 maanden gratis functionaliteiten die de gedupeerde klanten gekregen zouden hebben.. Als je dat niet wist kon je er ook vrij weinig me he… Echt heel erg.. droevig..

    • Die zes maanden gratis is inderdaad een farce van de eerste orde. Daar zal ik het nog met Leonard over hebben, want zeg dan dat er totaal GEEN compensatie is.

      • Eerder werd er zelfs nog gesproken over een jaar een abo op een tijdschrift.. toch wat anders als die 6 maanden functionaliteiten.. Dit is echt te droevig voor woorden. Ze hebben er een grote puinhoop van gemaakt en zijn niet van zins de troep op te ruimen of zelfs maar excusses aan te bieden. Mensen zijn veel kwijt…heel veel werk gehad om dingen weer te doen en daar staat helemaal niets tegenover. Juridisch gezien zegt Sanoma in zn recht te staan.. Je zou toch je ogen uit je hoofd schamen als je dit tegen je klanten/de slachtoffers moet zeggen….. te triest voor woorden…

  2. Nog maar 1 van de 30 voormalige webminloggers waar ik kwam zit nog bij webzonderminlog. Ze schrijft ook maar eens per 2 maanden wat. Een zeer eenvoudig weblog zonder toeters of bellen en het laadt apetraag. Gelukkig heb ik een export gemaakt voordat de klunzen van weblog die diakritische fouten introduceerden. WordPress.com laadt daarentegen bijzonder snel. Je krijgt er 30x zoveel webruimte en hebt veel meer themakeuzes en ik xi er nog steeds geen reclames. Volgens mij gaat het dan ook nooit meer wat worden met webzonderminlog. Op alle fronten hebben ze zichzelf compleet uit de markt geprijst.

  3. Jaaaa….. Ik ben geen blogger maar volg deze soap wel nog altijd. Wat een drama weer, dit antwoord van Sanoma. Het gekke aan deze affaire is dat er toch weer bloggers actief zijn. Voor veel mensen maakt het dus niet uit dat het eerst een half jaar down is en daarna verminkt, gammel en onbetrouwbaar weer zo’n beetje online is.

  4. Zes weken geleden heb ik weer eens een mail gestuurd naar Sanoma Media (de zoveelste), vier weken geleden een brief. Nog geen enkel antwoord. Sanoma Media is het meest klantonvriendelijke bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad. Ik ga nu maar weer eens TROS-Radar op de hoogte brengen van de recente ontwikkelingen.

Bedankt voor je reactie.

