Antwoorden op onze vragen

In mijn vakantie ontving ik van Leonard Bukenya een mail met de antwoorden op onze vragen:

Beste Margo,

Zie mijn antwoorden in het rood. (Hier cursief)

Geert Snijders op 14 september 2012 om 14:01 schreef:

In de zomer ben ik toch ook maar weer verder gaan bloggen bij blogspot, omdat ik het geloof verloor dat het ooit nog goed zou komen bij Weblog. Er waren te veel storingen en het was te langzaam naar mijn smaak. Ik vind het jammer dat de continuïteit van mijn bloggen is doorbroken. dat is natuurlijk klein leed vergeleken bij de mensen die hun blog onderdeel hadden gemaakt van hun beroep.
Ik vind het ook teleurstellend dat de delegatie Bloggers die in maart op bezoek is geweest bij Sanoma en na afloop hoopvol huiswaarts keerde, het beloofde tijdschriftenpakket nooit heeft ontvangen. Beloof het dan niet!

Het was helaas niet mogelijk om een bladenpakket van alle bladen samen te stellen. Jullie ontvangen begin volgende week een blad kado waarmee een cadeau abonnement gekozen kan worden van een van onze bladen.

Elly L op 14 september 2012 om 16:02 schreef:

ik zit nog steeds bij weblog, hoewel ik steeds minder blog.
Nu is weer aangegeven dat het laden problemen geeft. Dat gebeurt gewoon te vaak. Of bezoekers kunnen helemaal niet op mijn blog komen of ze kunnen niet reageren. Verder heb ik geen problemen, maar ik kan te vaak niet op mijn eigen site komen, met name in het weekend en dat is zeer hinderlijk.

Om het probleem van de performance op te lossen hebben wij een aantal zaken moeten onder zoeken. Wij hebben gemerkt dat dit onderzoek ook een belasting gaf op de servers waardoor we performance issues hadden. We hebben wijzigingen toegebracht en verwachten dat de problemen nu verholpen zijn. We zijn nog wel andere onderhoudswerkzaamheden aan het uitvoeren maar we hopen dat we hier geen hinder van ondervinden.

hanneke op 15 september 2012 om 14:09 schreef:

ik blog nu al ruim een jaar op wordpress en dat bevalt me prima.
ik probeer nu mijn weblog bestand naar wordpress te exporteren.
helaas kom ik niet in dashboard, ook lukt inloggen niet en krijg ik steeds de melding dat de inlog-gegevens niet verstuurd kunnen worden.
wanneer het me ooit lukt, zal ik eerst een enorme taak hebben aan het repareren van de teksten, die er niet uitzien.
pfffff ik zal blij zijn wanneer ik helemaal van weblog af ben.

Wanneer je niet het juiste wachtwoord hebt kun je via helpdesk@web-log.nl nieuwe inloggegevens opvragen.

hanneke op 15 september 2012 om 14:09 schreef:

kwam er ook achter dat ik ruim duizend reacties heb: alles spam!

Er zit een spam filter op Weblog dit zou dus niet moeten kunnen gebeuren. Wanneer je in jouw zelfde mailtje naar de helpdesk dit probleem vermeld kunnen we aan de hand van jouw gegevens kijken wat er fout is gegaan.

rjbakker op 15 september 2012 om 20:12 schreef:

weblog ligt de laatste tijd er te vaak uit, inloggen lukt niet en als je wel kunt inloggen kom je niet in je dashboard…één van mijn twee sites is http://rjbakker.weblog.nl

Zie eerder antwoord.

Catharina Anna Maria van Vliet op 16 september 2012 om 07:40 schreef:

Ik ben vooral nieuwsgierig of je ook antwoord krijgt op de vragen die je zelf noemt;
Over zijn toezegging om brieven te beantwoorden en dat vervolgens niet doen. Ik blog niet meer bij web-log maar ik kan er nog wel ‘in’.

Mijn vragen betreft toch weer de diakritische tekens waardoor oudere posts, dus van voor de mislukte migratie, veelal onleesbaar zijn geworden. Ik krijg van meerdere kanten te horen dat dit voor een deskundige helemaal geen probleem mag zijn, het zodanig aan te passen dat de weblogs weer leesbaar worden. Het is onbegonnen werk dit per persoon, per weblog, per post aan te pakken.

Zoals eerder vermeld kunnen wij de diakritische tekens helaas niet aanpassen.

Ook heb je twee maanden terug beloofd Henk Algra een reactie te sturen op zijn mail. Je hebt weliswaar niet aangegeven wanneer, of hij dat dit jaar nog kan verwachten, maar twee maanden geleden zat hij daar al geruime tijd op te wachten.
De vraag is nu dus: wanneer krijgt Henk Algra een antwoord op zijn vragen?

Dhr. Algra heeft een persoonlijk antwoord op zijn vraag ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Leonard Bukenya

Nou, hier moeten we het mee doen. De diakritische tekens kunnen ze helaas niet aanpassen, het kan ook zijn dat ze het niet willen, omdat ze toch geen toekomst meer zien in weblog. Er zijn ook voortdurend problemen met weblog, zie de tweets die dit melden:

20121010-123444.jpg

Ik wou het hier verder bij laten. Ik raad iedereen aan die dat nog niet heeft gedaan over te stappen naar een andere provider, zijn wonden te likken en geen cent meer in Sanoma te steken.

Wat we verder met dit weblog gaan doen overleggen Ximaar en ik, en we zullen hier binnenkort op terug komen.

13 thoughts on “Antwoorden op onze vragen

  1. Het zou goed zijn wanneer Sanoma openlijk zou toegeven dat het nooit meer goed komt met Weblog.nl, dan weten de resterende bloggers ook precies waar ze aan toe zijn.

  2. Hallo Margo, iedereen aanraden geen cent meer te steken in Sanoma Media is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want dat betekent ook dat ik mijn kinderen de Donals Duck moet afpakken. Dat kan ik hun niet aandoen, immers er is geen vergelijkbaar blad. Zo is Sanoma Media moeilijk te treffen.
    Jij hebt in het mailtje naar Bukenya de vragen in de reacties letterlijk overgenomen, toch heb je dat bij één reactie niet gedaan, waarom heb je voor deze werkwijze gekozen?

  3. Sanoma zou zijn extreem slecht functionerende blogdienst moeten opheffen. De bloggers een exportbestand mee moeten geven waar de diakritische tekens wel goed zijn geschreven zodat zij, zowel de nieuwe bloggers als diegenen die het blijven volhouden, vrolijk elders kunnen gaan bloggen. Nu blijft Sanama flink verdienen aan de advertenties.

  4. Vandaag dus weer:
    webstreepjelog Door technische problemen, is Weblog.nl onbereikbaar. Amazon is dit aan het onderzoeken Het is nog niet bekend wanneer dit is opgelost.

    Het houdt niet op, je kunt niet eens meer een normaal bericht op je site plaatsen, en nu ligt alles eruit.
    Ook mijn sites liggen eruit.

    • Mijn advies: exporteer je weblog en start elders opnieuw. Steek geen energie meer in weblog, het is negatieve energie dat niets oplevert dan ergernis.

  5. Al mijn weblog.nl ’s zijn zijn ook al geëxporteerd naar andere aanbieders…maar ik ben in 2005 bij web-log.nl gegonnen en bij punt.nl…
    Stoppen kan altijd nog…
    Feit is dat de problemen bij weblog een keer moeten ophouden…

  6. 1. Klopt de informatie nog, dat de exportbestanden van weblog.nl NIET de afbeeldingen enz. bevatten?
    Als dat zo is, dan staan de links nog steeds te verwijzen naar de afbeeldingen op weblog.nl, dat in een sterfhuisconstructie zit, en regeert Sanoma.web(-)log.nl over zijn graf heen…
    2. Als voormalig programmeur vind ik het een gotspe dat de IT-afdeling van een concern als Sanoma niet in staat zou zijn om de diacritische tekens te corrigeren.
    Zelfs in de tijd van hobbycomputers met 4kB geheugen, zonder multitasking en met assembler of BASIC als programmeertaal was dat een fluitje van een cent. Tenzij de codering van de tekst nooit consistent is geweest, en dat is nog onprofessioneler!
    Naar mijn idee alleen maar pure onwil en onbeschoftheid tegenover de webloggers. Een typisch geval van “de aandeelhouder wint”-denken?

  7. @Dwarsbongel; Als je via Typepad of WordPress (en dus ook Web-log en Weblog die dat gebruiken) een exportbestand maakt, dan zitten daar de foto’s nooit in. Als je de foto’s ergens anders had gehost, dan was er niets aan de hand geweest en blijft de verwijzing na de export en import werken. Maar als je net als ik de foto’s bij weblog op het domein had gezet, dan heb je een probleem. Daarnaar verwijzen kan als je even inlogt bij Weblog, waardoor ze je weblog-site niet zullen sluiten. Anders moet je de foto’s verhuizen naar een andere plek en alle linken aanpassen. Met dat laatste ben ik bezig en het is een berg werk.

    Die diacritische tekens zijn door een fout van Sanoma in hun blogs geslopen. Zelf had ik een exportbesand gemaakt voor die tijd, waardoor ik er geen last van had. Sanoma kan dat natuurlijk oplossen, maar heeft daar geen zin meer in. Ze hebben andere problemen aan hun hoofd die ze belangrijker vinden. Ik denk overigens niet eens dat het iets met aandeelhouders te maken heeft, maar meer met domheid. Aandeelhouders geven volgens mij geen cent meer om weblog. Zie ook het volgende bericht.

Bedankt voor je reactie.

