Persoonlijk bericht per e-mail aan de webloggers

Vanavond ontving ik onderstaande e-mail. We krijgen dus toch, zij het nogal laat, persoonlijk bericht van het inactief maken van weblogs waar meer dan een jaar niet is ingelogd.

Als deze e-mail niet goed wordt weergegeven klik dan hier voor de online versie.
Voeg info@service.weblog.nl toe als veilige afzender, dan werken de linkjes meteen.

Belangrijk nieuws over het verwijderen van inactieve weblogs

Beste weblogger,

De bereikbaarheid van Weblog.nl is de afgelopen weken onder de maat. Een belangrijke oorzaak hiervan is het grote aantal inactieve weblogs. Deze blogs maken de database traag, waardoor laadproblemen ontstaan waar de actieve webloggers hinder van ondervinden. Een inactief weblog is een weblog waar al langer dan 12 maanden niet op is ingelogd.

Daarom zullen alle inactieve weblogs per 1 december 2012 definitief worden verwijderd. De inhoud van deze inactieve weblogs wordt vanaf dat moment permanent gewist. Je kunt dit vergelijken met aanbieders van gratis mailaccounts, zoals Hotmail, die ook alle emailaccounts verwijderen die langer dan 9 maanden niet zijn gebruikt.

Door het verwijderen van de inactieve blogs hopen wij een groot deel van de bereikbaarheidsproblemen van Weblog.nl op te kunnen lossen.

We begrijpen goed dat de inhoud van een weblog waardevol is. Heb je zelf een Weblog dat je al langer dan een jaar niet hebt gebruikt, maar wel graag online wil laten staan? Log dan voor 30 november 2012 in op je inactieve Weblog. Hiermee verandert de status van je Weblog weer naar “actief”. Voor eventuele vragen kun je terecht bij onze Helpdesk.

Vriendelijke groet,
Weblog team

Je ontvangt deze servicemail op xxx@xxx, omdat je een weblog hebt. Wij gaan zeer voorzichtig met je persoonsgegevens om en doen er alles aan om deze gegevens zo goed mogelijk te beschermen. In ons privacy- en cookiebeleid kun je dit nalezen.
© 2012 Sanoma Digital The Netherlands B.V.
weblog.nl – onderdeel Sanoma Media Netherlands groep

Wil je nog tijd hebben je weblog te exporteren, foto’s veilig te stellen of je weblog toch te blijven gebruiken, log dan vóór 1 december in op je weblog. Weet je je inlogcodes niet meer vraag deze dan opnieuw aan.

9 thoughts on “Persoonlijk bericht per e-mail aan de webloggers

  1. Ik heb nog geen mail gehad en verwacht ‘m ook niet. Dwz van de blogs die ik er had werken de mailadressen niet meer door providerwisselingen. Ik heb nog wel 1 actief weblog (dwz ik heb er pas op ingelogd om een reaxi te plaatsen op over.weblog.nl) maar volgens mij staat daar een nepmailadres en komen mailberichten daar naartoe bij Sanoma. Maar goed, ik kende het bericht al en mis dus niets. Het is netjes dat minder actieve webloggers op deze manier geïnformeerd worden. Het zou me niets verwonderen dat Sanoma het doet om zo toch nog wat verdwaalde web-loggers aan zich te binden, anders houden ze echt niemand meer over.

  2. Ik heb ook nog geen bericht gezien. Ik heb wel regelmatig contact gehad, dus mijn mail-adres zou bekend moeten zijn.
    Van Sanoma Media heb ik uiteindelijk wel een antwoord gekregen op de diverse mails en brieven die ik had verstuurd. Men gaf twee data aan dat er mij eerder een antwoord zou zijn gestuurd, maar die mails heb ik nergens (ook niet in de spam) kunnen vinden.

  3. Ik heb ook geen mail gehad, terwijl ze het adres hebben. Sinds ik deze waarschuwing via Uitwijkpost ontving heb ik 21 keer geprobeerd in te loggen om de exportbestanden die ik nog niet had omdat ze nooit bij me aankwamen, alsnog te maken. Van de 21 keer is het me 1 keer gelukt. De exportbestanden die ik toen aanmaakte zijn ook nooit aangekomen. Op dit moment is heel web-log onbereikbaar.

    • Heb je het laatste jaar ingelogd Clara? Dan is het nl niet noodzakelijk nu in te loggen want dan behoort je weblog niet tot de ‘inactieve weblogs’. Alleen deze groep ontvangt een e-mail, aldus @webstreepjelog op Twitter. Via Twitter plaatste ik ook oproep en kreeg van twee mensen verschrikte reacties, ze hadden zeker een jaar niet ingelogd en hadden geen mails ontvangen. Ik heb daarom gevraagd dat ‘weggooien’ van weblogs nog even uit te stellen.
      Er zijn ook mensen die hun oude emailadres niet meer gebruiken waar een eventuele mail van weblog.nl naar toe gestuurd kan zijn. In dat geval zegt @webstreepjelog: @webstreepjelog: @Margelot Vraag vandaag nog nieuwe inloggegevens aan: http://t.co/YVDfbwYF Vermeld het oude mailadres erbij! Dat verwijst naar deze pagina: http://helpdesk.web-log.nl/home.

  4. Clara noemt een ander relevant probleem: exportbestanden die niet arriveren, ook niet na herhaaldelijk verzoek. Heeft alleen Clara dat probleem of overkwam/overkomt dit ook anderen?

  5. Wanneer al je foto’s bij de migratie verloren zijn gegaan, kun je voorgoed weg bij Weblog.nl. Exportbestanden weigeren voorkomt dit. Dan dreigt Sanoma ook nog om alle inactieve blogs te verwijderen. Dat is machtsmisbruik.

  6. Het is vandaag 18-12 en zie nu pas de berichten over verwijderen van inactieve blogs. Ik heb deze zomer nog oude blogs verplaatst naar blogspot.com. Ik kan nu echter niet mijn weblog bereiken en ben bang dat ik de laatste blogs en foto’s kwijt ben. Ik heb nooit een mail gekregen, grrrrrr!!!!

  7. Daar er weer nieuwe problemen zijn met rare tekens voor é, ü en dergelijke en dit veel berichten betreft, heb ik dus mijn beide sites bij weblog na bijna 8 jaar gebruik verwijderd, ik heb gelukkig wel
    back-up sites van beide.
    Ik wens een ieder die wel doorgaat veel succes met hun sites.
    En een ieder alvast een goed 2013.

Bedankt voor je reactie.

