Handleiding export – import van weblog naar WordPress

Hierbij de handleiding die ook op weblog.nl staat. Ik heb het even overgenomen omdat ik daar lees dat het soms moeilijk te openen is.

M. Keizer helpt mensen die met ex/import problemen kampen:

Stuur een mailtje naar help@keizer.it als je nog geen export heb gekregen, als de download link niet klopt of als je de XML niet in je nieuwe WordPress omgeving kan uploaden. Ik zal je zsm helpen!

20130118-164748.jpg

20130118-164936.jpg

20130118-165035.jpg

20130118-165142.jpg

20130118-165229.jpg

20130118-165340.jpg

20130118-165432.jpg

20130118-165537.jpg

20130118-165643.jpg

20130118-165745.jpg

20130118-165834.jpg

20130118-165946.jpg

UPDATE: Verzoek:

Wil iemand misschien hier: http://helpdesk.web-log.nl/entries/22916592-instructies-voor-het-exporteren-van-je-weblog-uit-weblog-nl-en-het-importeren-in-wordpress-com in het commentaar vermelden dat de instructies ook op Uitwijkpost staan?Ik kom daar niet ingelogd … een nieuw wachtwoord komt maar niet … gelukkig zal het niet lang meer duren of dat getob daar is verleden tijd.

Bedankt, Margo

18 thoughts on “Handleiding export – import van weblog naar WordPress

  1. Ik zie geen woord over de maximale bestandsgrootte. OBA heeft dit minstens 100 keer gedaan, en we moesten vaak het exportbestand in delen splitsen, omdat wordpress.com het anders niet accepteerde. Als je elke dag blogt, past er ongeveer een half jaar in het bestand.

    Door het ontbreken van die informatie vraag ik me af of dit echt in overleg met wordpress.com is opgesteld. Waarschijnlijk weten ze van niks.

    • Op dit importeerplaatjes staat ‘maximaal 15MB’.

      En Weblog.nl/Sanoma vertrouw ik al heel lang niet meer. Volgens mij hebben ze zeer dikke duimen. 🙂

  2. Afgezien van het punt wat Knutselsmurf maakt gaat het er allemaal wel van uit de de vorige migratie naar het WordPress platform allemaal voor elkaar is. Ik begreep dat het daar ook nog wel eens aan schort.

  3. De bestandsgrootte lijkt geen punt meer te zijn, gezien de eerste succes importen. Dat is dan wel weer fijn voor webloggers die met een koffertje en een kaartje van de opvang op straat worden gezet.

    Ander voordeel is dat ze nu in een warm bed komen…

  4. Ik heb, geheel volgens Sanoma’s handleiding, van onze 4 blogs een exportbestand opgevraagd. Ik heb mails gekregen voor alle vier met een download link, maar bij alle 4 krijg ik niets dan voortdurend foutmeldingen, dat het bestand niet beschikbaar is. “Probeer na een moment nog maar eens”, maar het resultaat is steeds: FOUT!

    Dwarsbongel, kijk even op weblog.nl of bij Jeroen Mirck. Iemand heeft zich bereid verklaard mensen te helpen met hun export/import problemen. Er staat een e-mail adres bij. Ik zit momenteel in Spanje en heb alleen mobiel internet dat zo traag als een slak is, anders zette ik het hier bij. Zal dat later toch even proberen. Succes, Margo

      • Ik heb op de beide weblogs van mijn vrouw elk 6x exportfiles gevraagd, exact volgens de instructie van weblog.nl, en krijg nog steeds consequent “requested file not found”, terwijl we dus WEL de meldingen krijgen dat de files aangemaakt zijn, EN e-mail berichten dat we de bestanden kunnen downloaden via de ingesloten link.
        Dus de exportbestanden “zijn aangemaakt” en “het e-mail adres klopt”!
        Ik ben tegen geweld, maar deze onbekwame schurken drijven je tot wanhoop…

        • Ik heb ook even gekeken op de website van die Maarten Keizer.it. Hij zal best verstand van zaken hebben, maar als ik zo even langs de prijzen kijk die hij voor zijn diensten rekent, dan valt dat ruimschoots buiten ons budget…

          • Het is iemand van weblog begrijp ik en ik heb nergens gelezen dat hij geld vraagt voor zijn diensten.

  5. Ik heb de oplossing voor degenen die nog altijd genegeerd worden door de helpdesk. Ik had namelijk even een scriptje geschreven om de helpdesk onder te spammen, en de volgende dag hadden ze opeens wel aandacht voor me….

  6. Omdat er geen overdracht heeft plaatsgevonden moeten we een nieuw blog maken. We kunnen een adreswijziging plaatsen op ons oude blog maar per 01 maart is deze offline.
    We zullen vele lezers verliezen simpelweg omdat zij het nieuwe blog, door verandering van de URL, niet meer kunnen vinden.

  7. Dank je Artmus, ik heb je blog gelezen en ken hetzelfde gevoel. Ik heb inmiddels, na vele vruchteloze pogingen, van al onze blogs toch nog “een exportbestand” binnengekregen. Gezien de “professionaliteit” bij Sanoma is het afwachten wat er is overgekomen.
    Ook wij hadden her en der belangrijke afbeeldingen in onze blogs, en bij ons is taal belangrijk: alle diacritische tekens van 6 jaar bloggen met de hand vervangen???
    We waren helemaal niet van plan om naar WordPress te gaan, waartoe we nu blijkbaar gedwongen zijn als we nog weer iets willen her-publiceren: we zijn al verdergegaan (met andere nuances) op blogspot, maar voorzover ik kan vinden is het moeilijk zo niet onmogelijk om daar de weblog.nl export te importeren…
    Ik vind dat je je frustratie nog zachtzinnig hebt uitgedrukt!

  8. We hebben een eerste blog geïmporteerd in WordPress, en inderdaad, er zijn afbeeldingen. Maar als je de afbeeldings-info bekijkt, dan zie je dat de afbeeldingen nog gewoon gelinkt staan naar weblog.nl, en weblog.nl gaat per 1 maart “uit de lucht”.
    Dus dan zijn we met z’n allen alsnog onze afbeeldingen kwijt !@#@!$%$@#!!!

Bedankt voor je reactie.

